VAF
Tidligere i sommer kjøpte jeg en båt med denne motoren. Alt har fungert som det skulle fram til nylig. Det virker som det er redusert motorkraft. Oppnår bare like mye fart som en 30 hk skal kunne gjør på en tilsvarende eller lik båt. Når jeg starter motoren og setter den framover i gir, og gir litte grann på så er det akkurat som motoren begynner å fuske og stoppe å svive før den dauer. Skjedd 2 ganger de siste dagene. Den har starta igjen med en gang den har daua, og gått som vanlig. Men med en gang den ligger i mellomfart så begynner det å komme en slags dunke eller knirkelyd fra motoren, som bare gir seg på tomgang, sakte fart eller maks fart. Motoren starter alltid på første eller andre forsøk nesten derimot.
Men det var i dag når jeg begynte å gi litt på at motoren daua, samtidig som det kom en pipelyd fra kontrollboksen.
Jeg tror problemet kan være noe med tenninga i motoren eller bensintilførselen, noen som tipset meg om det. Er det noe jeg kan sjekke selv eller burde jeg bare vente og ha den på service?