Patton
I dag ble det tid til å skru litt båt. Startet med å løsne/fjerne motorromsluka som var skrudd godt fast i hengsler, samt et panel for å komme bedre til. Fikk løsnet det dårlige eksosbendet og det var nok ikke like ille som det så ut når jeg fikk vekk all rusten. Hadde også på litt ruststopper som grunnlag for senere lakking. På selve bendet ser det ut til at det er en sprekk i godset, i tillegg til at det er tært små hull. Så ingen tvil om at bendet burde vært byttet før det gikk å langt. Hadde også bestilt en ny eksosslange/muffe, som jeg monterte. Fått alt på plass, men dessverre har jeg ikke fått flensen på eksossiden plan nok, slik at der er det nå en eksoslekkasje. Så spørsmålet er om noen har noen gode råd for å få det tett? Brukte en flatfil for å bort ujevnheter. Virker som det er en liten innvendig forhøyning på det nye bendet som skal inn mot turboen. Men der er det kokset en del, kanskje jeg må få bort noe mer for å få det til å passe bedre?
Forøvrig så turboen grei ut, merket ikke noe slakk i akselen og klaringen mellom vifte og gods er akkurat passe. Litt skuffet :-/
Legger ved noen bilder som illustrerer dagen dyst.
Patton