Finito Svart 18.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2019 OZO. Da har eg koblet + fra dynamoen direkte til ett batteri som var 12.67V og da lyste ikkje ladelampen, og voltmålingen økte til 12,89 på 1000 omdr. Koblet deretter kabelen tilbake til ladeseparatoren og ladelampa var fortsatt svart. Når eg målte så var V 12,92 på inngangen før eg stoppa motoren. Alt ser ut til å være i orden, merkelig. Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 19.August.2019 Del på Facebook Svart 19.August.2019 Normal ladespenning ligger oppunder 14,5 V, så det er nok fremdeles noe som ikke stemmer; hvis du da ikke hadde et forbruk på det generatoren klarer å levere. For å komme videre trengs det opplysninger "med teskje". Dvs. detaljert sammenheng mellom turtall, spenning og ladelys ved hhv. 0, tomgang og 2000 o/m. Først uten strømforbruk, og deretter med f.eks. tente lanterner. Sjekk også om avlesingene er stabile. Sitér dette innlegget Link to post
Finito Svart 20.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2019 Det må eg få til neste helg Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.August.2019 Del på Facebook Svart 20.August.2019 (redigert) Kan være at du eksempelvis har feil i likeretteren. Sjekket på Hulda i dag. Motoren er utstyrt med en renovert dynamo som fra USA kostet 650 kroner levert på KIWI. Spenningsregulatoren er en intern, hjernedød dings. Dynamoen kan levere 79 A. Tappet ut noe strøm, batteriene var på 90 %. Startet motoren. Ladestrøm på tomgang 40 A, spenning 13,4 V. Da batteriene var på 98 %, hadde spenningen økt til 14,4 V og ladestrømmen sunket til 3 A. Noe slikt du må se etter, både batterinivå, ladepenning og ladestrøm. Disse tre sakene henger sammen. Redigert 20.August.2019 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.