Gig Startet 8.August.2019 Link til dette innlegget Startet 8.August.2019 Hei. Opplever at propell går sakte fremover ved gir i fri, noe feil på gang. Ellers merkes et overtrykk når peilepinne løsnes, er det vanlig? Geir Inge Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 8.August.2019 Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 Eg ville ha kopla frå gearvaieren og sjekka om det kan ha samanheng med feiljustering av kontrollanlegget. Til spørsmålet om overtrykk, så er svaret at dette er heilt normalt. Eg har opplevd dette med alle mine HS1A gear. ( 4 stk ) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 8.August.2019 Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 Hadde lignende symptomer på ZF80-giret, bare at det roterte i revers. Fant etterhvert ut at det var to lammeller i reversclutchen som hadde sprukket. Til slutt gikk bitene om hverandre og låste giret i revers. Hele historien her Men sjekk det enkle først. Justering girvaier, oljenivå og -kvalitet. Lenge siden oljen ble byttet? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Gig Svart 8.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 Hei. Takker for svar, byttet olje og filter i år. Bruker helsyntetisk Multi Gear Oil fra Biltema. 75W - 90. API GL-5. Usikker på om den er den riktige, noen foreslår samme olje på giret som på motor. Hva mener dere om type girolje som skal brukes?? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 8.August.2019 Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 HS1A skal ikkje ha gearolje, dette gearet har same oljespec. som motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Gig Svart 9.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2019 Hei. Takker for alle svar. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 9.August.2019 Link til dette innlegget Svart 9.August.2019 Om ikke girvelgeren på kassa står helt i senter kan det som Brigg har erfart at klutchlamellene griper litt. Uansett er riktig olje viktig. Som nevnt over er det motorolje og da 15w40 som skal brukes på HS1. Girolje er vesentlig tjukkere og jeg kan tenke meg at det kan lage problemer for et hydraulisk gir. Screenshot fra VP. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Gig Svart 10.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2019 Hei. Får bytte ut oljen ja, ellers takk for tips. Sitér dette innlegget Link to post
Gig Svart 3.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2019 Hei. Har byttet olje , men samme symptom. Mulig man må kjøre en stund for virkning. Fikk tips om at mulig rester av girolje finnes fortsatt på div deler. Noe middel man kan bruke i giret for og fjerne event rester av girolje. Noen tips Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 3.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2019 Jeg ville ikke brukt noe annet enn riktig olje. Et oljeskift eller to med noen driftstimer mellom kan kanskje hjelpe. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Gig Svart 7.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2019 Hei. Prøver det til våren, sikkert et bra tips. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 7.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2019 Har du sjekka styreventilen? Sitér dette innlegget Link to post
Gig Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Hei. Hvordan sjekker jeg styreventilen?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.