Lazyjack Startet 8.August.2019 Link til dette innlegget Startet 8.August.2019 Skal hente båt i Kragerø i morgen og tenker å gå til Stavern for å vente av den meldte kulingen lørdag og søndag der. Er det greit å ligge i gjestehavna der når det er meldt opptil stiv kuling utafor? Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 8.August.2019 Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 Legg deg på innsiden ved redningskøyta så går det fint Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 8.August.2019 Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 Lazyjack skrev for 1 time siden: Skal hente båt i Kragerø i morgen og tenker å gå til Stavern for å vente av den meldte kulingen lørdag og søndag der. Er det greit å ligge i gjestehavna der når det er meldt opptil stiv kuling utafor? inn molo åpningen og til venstre, greit med SW der Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Hulda Svart 8.August.2019 Link til dette innlegget Svart 8.August.2019 Jeg har ligget på innsiden mange ganger siden 70-tallet. Uansett vindretning og styrke, helt greit. Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 9.August.2019 Link til dette innlegget Svart 9.August.2019 Jeg lå der for et par år siden, blåste godt. Båten krenget så mye (vindfang i masten) at skuffen skled ut og landet på dørken. Men vi lå fint inntil flytebryggene rett nord øst for RS. Men pass det for moringkjettingene til flytebrygen traff, den på vei ut. Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 9.August.2019 Link til dette innlegget Svart 9.August.2019 Lå der i kuling fra SW i fjor i august, da lå jeg longside langs flytebrygga øst for havnekontoret (over den lille gangbrua), lå på vestsiden av brygga med baugen mot S. Helt fint å ligge der, ikke noe bølger. Litt press på fenderne når vinden ble vestlig. Skal i følge kartet som er oppslått i havna være ganske grunt der, men jeg som lå som båt nr. 2 fra N hadde over 4 m dybde (stikker 2,15). Nordafor meg (hvor det skal iflg kartet være enda grunnere) lå en 58-fots seilbåt som fløt den også. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2019 Vi ligger nå på vestsiden av flytebrygge og det blåser opptil 15 i kastene. Temmelig urolig og ikke ideelt for sårt tiltrengt skjønnhetsdøvn ? Blir nok liggende til mandag, da er det meldt godvær igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.