xr4ti
Har skaffet meg en 1995 Johnson 70 hk som ikke har gnist på pluggene. Motoren ble kjøpt inn som et repobjekt med kjent feil.
Har litt kjennskap til disse motorene men ikke nok til å finne ut alt selv så behøver litt hjelp. Har også en 2000/2001 modell av denne motoren og der har jeg en original verkstedmanual men det meste er likt men noe er forskjellig så kan ikke blindt benyttes som manual på tenningsanlegget på 1995 modellen. Bruker også http://www.cdielectronics.com/troubleshootingguide/
CDI sin repmanual side 44 -. Det jeg lurer på er hva som menes med DVA Connected og disconnected? I begynnelsen av CDI sin manual står det på side 3 at DVA er et voltmeter som måler "peek" volt, altså høyeste volt i målingen. Greit nok, det skjønner jeg men når du skal gjøre målinger uten at DVA er tilkoblet, da detter jeg av lasset Noen som kan forklare åssen dette kan måles med et vanlig multimeter og hva som menes med og uten DVA tilkoblet?
Kan legge til at punkt 1-4 er sjekket og funnet i orden og det er fortsatt ingen gnist på pluggene eller signal ut fra powerpack via de oransje ledningene. Godt batteri, god fart på starter, alle kontakter renset og satt inn med kontaktfett, det samme med jordingspunkter. Plugger er sjekket på den andre motoren og funker (har og en slik pluggtester som benyttes i stedet for plugger)
Alle innspill tas i mot med takk.