Jump to content

Edit History

xr4ti

xr4ti


Lagt til bilde

Et scoop er en nyttig sak, for de som har og kan dette. Jeg kan dessverre ikke bruke slikt verktøy (burde nok ha lært meg det) så inntil videre så får jeg feilsøke iht manualer.

Har lest i manualen til den andre motoren min og der er det beskrevet til punkt og prikke hvordan det skal feilsøkes så følger den. Må bare få dobbeltsjekket at verdiene jeg skal ha som referanse er lik med verdiene på 1995-motoren.

Fikk sjekket litt mer på motoren og har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på da jeg ikke finner koblingsskjema på nett som dekker 1995 modellen.

 

Koblingen av temp.sensor, er den riktig? Stemmer liksom ikke med fargene.20190810_140736.jpg

 

Påkobling innslagsreleet, er dette riktig? Samme hvilken terminal/skrue jord(svart) og de to gule kablene er festet på?

20190810_140852.jpg

 

Fant også dette bak festeplata til hovedledningsnettet :( 

Måtte derfor ta opp hovednette og kikke på releesokklene. De ser bra ut og tilt virker som den skal.

20190810_140156.jpg

 

 

20190810_142445.jpg

Er noe seig guffe som har delvis smeltet rent nedover både her og der så har vært varmt, men hva kommer varmen av? Kan ikke se at det har vært noe på kablene som skulle tilsi overledning. Kan dette ha sammenheng med at det ikke er gnist? Tilten er jo et eget system og den fungerer utmerket, både på motor og fjernkontroll men pluss til releene kommer jo fra felles giver. Trenger kanskje ikke å være kortslutning men overbelastning?20190810_140747.jpg.cf89355e2c1727c5319946f3820de9b3.jpg

Ser og at noen av ledningene til stator/trigger har vært varme men ikke smeltet isolasjon. Må ta av svinghjulet og sjekke mer men vil tro det er smart og måle verdier som jeg nevnte før jeg plukker for mye på dette?

Kom gjerne med synspunkter, eller det som bedre er, konkrete tips.

xr4ti

xr4ti


Lagt til bilde

Et scoop er en nyttig sak, for de som har og kan dette. Jeg kan dessverre ikke bruke slikt verktøy (burde nok ha lært meg det) så inntil videre så får jeg feilsøke iht manualer.

Har lest i manualen til den andre motoren min og der er det beskrevet til punkt og prikke hvordan det skal feilsøkes så følger den. Må bare få dobbeltsjekket at verdiene jeg skal ha som referanse er lik med verdiene på 1995-motoren.

Fikk sjekket litt mer på motoren og har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på da jeg ikke finner koblingsskjema på nett som dekker 1995 modellen.

 

Koblingen av temp.sensor, er den riktig? Stemmer liksom ikke med fargene.20190810_140736.jpg

 

Påkobling innslagsreleet, er dette riktig? Samme hvilken terminal/skrue jord(svart) og de to gule kablene er festet på?

20190810_140852.jpg

 

Fant også dette bak festeplata til hovedledningsnettet :( 

Måtte derfor ta opp hovednette og kikke på releesokklene. De ser bra ut og tilt virker som den skal.

20190810_140156.jpg

 

 

20190810_142445.jpg

Er noe seig guffe som har delvis smeltet rent nedover både her og der så har vært varmt, men hva kommer varmen av? Kan ikke se at det har vært noe på kablene som skulle tilsi overledning. Kan dette ha sammenheng med at det ikke er gnist? Tilten er jo et eget system og den fungerer utmerket, både på motor og fjernkontroll men pluss til releene kommer jo fra felles giver. Trenger kanskje ikke å være kortslutning men overbelastning?20190810_140747.jpg.cf89355e2c1727c5319946f3820de9b3.jpg

Ser og at noen av ledningene til stator/trigger har vært varme men ikke smeltet isolasjon. Må ta av svinghjulet og sjekke mer men vil det er smart og måle verdier som jeg nevnte før jeg plukker for mye på dette?

Kom gjerne med synspunkter, eller det som bedre er, konkrete tips.

xr4ti

xr4ti

Et scoop er en nyttig sak, for de som har og kan dette. Jeg kan dessverre ikke bruke slikt verktøy (burde nok ha lært meg det) så inntil videre så får jeg feilsøke iht manualer.

Har lest i manualen til den andre motoren min og der er det beskrevet til punkt og prikke hvordan det skal feilsøkes så følger den. Må bare få dobbeltsjekket at verdiene jeg skal ha som referanse er lik med 1995-motoren.

Fikk sjekket litt mer på motoren og har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på da jeg ikke finner koblingsskjema på nett som dekker 1995 modellen.

Koblingen av temp.sensor, er den riktig?

+

På innslagsreleet, er dette riktig?

+

Fant også dette

+

Måtte derfor ta opp hovednette og kikke på releesokklene. De ser bra ut og tilt virker som den skal.

+

Er noe seig guffe som har rent nedover både her og der så har vært varmt, men hva kommer det av? Tror nok dette har sammenheng med at det ikke er gnist. 

Ser og at noen av ledningene til stator/trigger har vært varme men ikke smeltet isolasjon. Må ta av svinghjulet og sjekke mer men vil det er smart og måle verdier som jeg nevnte før jeg plukker for mye på dette?

 

 

20190810_140736.jpg

20190810_140852.jpg

20190810_140156.jpg

20190810_142445.jpg



×
×
  • Create New...