xr4ti
ToreKn skrev for 17 timer siden:Hei,
Det tabellen viser er spenningsverdier (peak) med CDI-enheten tilkoblet og ikke tilkoblet. Testen er egentlig ganske logisk, måler du rett spenning uten at CDI enheten tilkoblet er mest sannsynlig stator i orden. Er spenningen alt for lav når den er tilkoblet, er det sannsynligvis feil i CDI/powerpack. Et vanlig multimeter måler RMS-verdi, sånn ca kan du gange den verdien med 1,4 så får du peak-verdi.
https://www.allaboutcircuits.com/tools/rms-voltage-calculator/
Super den der da. Da kan jeg få estimert litt og grovsjekket frem til jeg har mottatt mitt DVA-adapter. Takk
Grand Banks jr skrev for 17 timer siden:
Vanskelig å se på bildene, men er den seige guffen slikt man brukte for å hindre korrosjon på kabelskoene? Minner om slik type seig fett som jeg hadde i en påhengsmotor fra 1980-tallet. Fikk forklart at det var fett som var sprøytet på for p hindre fuktighet å trekke inn.
(Nederste bilde. Klarte ikke å slette de andre med mobilen.)
Ja det virker fornuftig at "guffa" er en slik tettemasse for å beskytte relesoklene. Jeg lar det være da det fortsatt ser ut som om dette er tett og fint. Kan ikke finne noen skal skader eller rare målinger på kablene selv om det er svimerker på noen av de. Noe har vært feil, men hva? Takk for tips.
Noen som kjenner til tilkoblingene jeg spurte om?