xr4ti
Takk igjen ToreKn for ditt svar.
Ikke fremmed for at du har helt rett dette med at packen kan være kaputt grunnet feil feilsøking. Tidligere eier (og meg inkludert) var ikke kjent med at packen ikke skal frakobles disse kablene . Det har vært feilsøkt på denne motoren før jeg kjøpte den. Kjent feil var at den ble mer og mer tungstartet og i år startet den ikke i det hele tatt. Tidligere eier har hatt hjelp av en "mekaniker" og det var rotet noe fryktelig med alt og ingenting, bla så var det løsnet 2 skruer på topplokket
Har hatt packen i bakhue hele tiden og det ser nå ut til at dette trolig er feilen. Men jeg vil gjerne lære og sjekke litt mer så jeg googlet den loadresitoren du nevnte og Telmo.no har denne på tilbud til 195kr så ble til at jeg handlet en slik, uansett kjekt å ha. Mens jeg satt å kikket på tilbudstorget til Telmo.no så fant jeg jaggu en powerpack til mine motorer fra CDI til 50% avslag, passet jo begge mine motorer så jeg kjøpte den også
Disse koster normalt nesten fire båtlapper i Norge har jeg sett men hvor Telmo.no har fått prisen på 4880kr vet jeg ikke (koster ca nærmere to båtlapper på eBay +frakt og MVA) så må si meg fornøyd med det da jeg ikke hadde fått en ny til den prisen noe annet sted.
Skal måle litt mer for å være helt sikker på at stator og trigger er i orden før jeg monterer den nye packen men kan feil på stator/trigger ødelegge powerpacken? Det er ikke funnet jordfeil på noe av det jeg har sjekket men jeg har jo ca 3,6V ut fra trigger der jeg skulle hatt 0,6V. Akkurat dette skjønner jeg ikke helt.
Skal oppdatere så fort jeg har noe nytt å komme med.
Mvh