GSEuser Startet 10.August.2019 Link til dette innlegget Startet 10.August.2019 Hei. Jeg skal montere et isotherm 85l kjøleskap under førerstolen i vår Scand Nordic. Noen som vet hvor i Vestfold teakfiner kan skaffes? Raymond Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 10.August.2019 Link til dette innlegget Svart 10.August.2019 Eller du kan få i posten. https://www.maritim.no/teakfin-r Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 10.August.2019 Link til dette innlegget Svart 10.August.2019 Alternativt kan du lage ramma til kjøleskapet i forskalingsfiner (her skrudd og limt) for så å lime på tynn teakfiner utpå. En kamerat skal til å montere kjøleskap i sin Windy 24 fra slutten av 70-tallet. Der skal han skifte ut den sokkelen til passasjerstolen med ei ramme med kjøleskap inni. Oppå kassen monterer han låsbar «snurreplate» slik at stolen fremdeles kan svinges. Fikk tak i noe billig 6mm teakfiner til å ha utpå forskalingsfineren. Her et par bilder, jeg freste ut hjørnene og limte inn ei teaklist for ham slik at ikke endeveden på fineren vises. Endeveden ut i båten dekkes av monteringsramma til kjøleskapet. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 10.August.2019 Link til dette innlegget Svart 10.August.2019 Har vært igjennom samme spørsmål for noen få år siden. Endte med å bestille fra Maritim i det ene tilfellet og å kjøre inn til trevareutsalg ca ved Ikea på Slependen i andre tilfelle. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 11.August.2019 Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 Hakkannen skrev for 6 timer siden: Alternativt kan du lage ramma til kjøleskapet i forskalingsfiner (her skrudd og limt) for så å lime på tynn teakfiner utpå. Hvilket lim brukte du for å lime teakfineren til forskalingsplatene? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 11.August.2019 Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 @Jannmar, han limte fast fineren til platene med Tec7, mens jeg brukte Titebond Original til å lime fast de innfreste listene. Sitér dette innlegget Link to post
GSEuser Svart 11.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 Takker for svar. En kan jo kanskje bruke forskalingsfiner og folie også. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 11.August.2019 Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 Hakkannen skrev for 4 timer siden: han limte fast fineren til platene med Tec7, mens jeg brukte Titebond Original til å lime fast de innfreste listene. Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
GSEuser Svart 2.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2019 Slik ble resultatet, brukte forskalingsfiner og folie fra ebay. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 2.November.2019 Link til dette innlegget Svart 2.November.2019 Det ble seende skikkelig bra ut Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.