Thoma_s Startet 10.August.2019 Link til dette innlegget Startet 10.August.2019 Hei båtfolk Har en Mørkeblå 5 hk Evinrude påhengsmotor som trenger litt service. Noen som har en verksteds manual tilgjengelig eller vet hvor det går an å finne på nett? Motoren går greit men stopper av og til. Passer fint å gå over utover høsten. Nye plugger, olje, startsnor samt impeller. Zink og må nok byttes. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.August.2019 Link til dette innlegget Svart 10.August.2019 (redigert) Noen ganger kan det enkle være det beste... For egen dei ville jeg ikke løfta en finger før jeg hadde gjort følgende: - sug ut vann og smuss fra tanken - tøm/bytt vannutskiller/filter - skru ut dreneringsskruen i flotørkammeret og pump igjennom en kopp med bensin Prøvekjør. Går den fortsatt lurvete så demontert forgasser og stak opp ALLE dysehull med fiskesene til alle hull er trill runde. Er bensinen gammel så vurder å bytt til fersk. Redigert 10.August.2019 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.August.2019 Link til dette innlegget Svart 10.August.2019 Om du bruker den lite, kjør på med alcylatbensin. Sitér dette innlegget Link to post
Thoma_s Svart 13.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2019 Takker. Den er ofte i bruk, men har stått i ro hos forrige eier. Noen som har en god forklaring på å få til startsnora med fjøra? Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 15.August.2019 Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 Legg inn et bilde at startapparatet. Da er det litt enklere å forklare hvordan du skal stramme fjæren. Hvis det er et slik startapparat som sitter under svinghjul, må du dra ut snoren og holde startapparatet fast. Trekk så snoren ut av sporene og tre den på nytt mens fjæren er stram. Tre snoren gjennom alle sporene mens startapparatet står fast med fjæren spent, la den deretter returnere og gjenta dette flere ganger til den er stram nok. Ikke slipp snoren helt for da vil fjæren returnere helt og bli slapp igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Thoma_s Svart 19.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2019 Slik ser det ut i snurrepiperiet.. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 20.August.2019 Link til dette innlegget Svart 20.August.2019 (redigert) Det var det jeg tenkte meg. Da må du gjøre som jeg beskrev over, trekk snoren helt ut og tre den på nytt mens fjæren holdes stram (Startapparatet holdes fast med tang). Redigert 20.August.2019 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 20.August.2019 Link til dette innlegget Svart 20.August.2019 ...har du ikke fullt opp med arr på fingrene du da, Diddn Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 20.August.2019 Link til dette innlegget Svart 20.August.2019 Nei har ikke det heldigvis, selv om jeg har fått meg noen karameller Har gjort dette noen ganger med de motorene til Johnson og Evinrude. Startapparatet kan selvsagt låses på andre måter men sist jeg gjorde dette brukte jeg tang. Sitér dette innlegget Link to post
Thoma_s Svart 22.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2019 Høres ut som et fredags prosjekt sammen med en kald øl eller to Takk for tips. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 23.August.2019 Link til dette innlegget Svart 23.August.2019 (redigert) ....du må gjøre akkurat som Diddn sier eller så må ta med kun en øl og 2 plaster.... Redigert 23.August.2019 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.