Jump to content

Edit History

monodrive

monodrive

Hei trenger hjelp for bensinlukt i en Antares 780 som ble kjøpt i vår, lukta økte samtidig med ettersom temperaturen i lufta steg frem mot sommeren som lot vente på seg i år også.

Hvordan griper jeg dette an, for tilkomst er vanskelig og alt i rommet under cockpit må tømmes som varme system slanger /vanntank er enkel/ drivstoff-filer er enkel / Skott av finerplate / for å kunne dra tanken ut så den blir synlig. Allikevel så må en antatt da starte med å skifte slanger men frykter tilkoplinger bak i båten. 

 

Jeg som er en stor person kommer ikke til bak i båten der påfylling slange går opp til dekk sammen med utluftings utløpet, også slange til motor blir litt plunder å få til å trekke på nytt der bak. 

Skal jeg levere inn båt så må verksted evt. bare starte å bytte alt sammen slik jeg ser det, og de må ta inn en person som ikke er særlig stor av seg for å komme til bak under motorbrønn og opp der påfylling er. Dette bli nok ikke så billig i antall timer.

Jeg har ikke sett noe direkte bensin i bunn av båten som har en innerliner som ligger over skroget og må derfor ned med sugerør for å tømme helt i bunn. Vasket med å spyle inn nytt vann og zalo og nå sitter jeg igjen med kun bensin lukt utelukkende og den sviver opp og inn i cabinen og blir så konsentrert at du kjenner det gått og går ut igjen.

 

a) Plast bensin tank ligger foran luke i dørken og har kun 8cm klaring opp under og får derfor kun inn hånden for å tørke med papir, som er rent og pent så ingen lekkasje som er vått. Tanken har tankmåler tilslutning som ser bra ut. Tanken har videre tilkoplinger for: bensin ut / lufteslange / påfyllingslange som ser bra ut men kan bare ta bilder på avstand.

 

b) Kommer til å slite med å trekke frem tank da 65mm slange for påfylling er veldig stiv. Å usikker på hva som da kan skje bak ved ventil for påfylling.

 

c) Demontere filter vanntank og skottplate er ok, men hovedsikring så må jeg frem med 2 stk. batterier som ligger i bokser med ventilasjon inn under motor brønn. Phu ikke enkelt. Så er der slanger for Wabasto som må vekk for å kunne få nok til å trekke tank ut og inspisere denne i bunn.

 

d)  Drivstoff filter er tett og fint.

 

Igjen det jeg er mest red for hvis jeg starter selv er at koblinger bak for lufting og påfylling ryker og disse klarer jeg ikke å komme til selv.

Skulle ønsket å få satt på trykk og brukt såpevann for å se etter lekkasje.

 

20190804_194810.jpg

20190804_194104.jpg

20190804_194548.jpg

pafylling og luft 6.jpg

babord.jpg

styrbord_fjerning.jpg

vanntank_fjernet.jpg

20190531_203724.jpg

_256994448.jpg

_2022722281.jpg

monodrive

monodrive

Hei trenger hjelp for bensinlukt i en Antares 780 som ble kjøpt i vår, lukta økte samtidig med ettersom temperaturen i lufta steg frem mot sommeren som lot vente på seg i år også.

Hvordan griper jeg dette an, for tilkomst er vanskelig og alt i rommet under cockpit må tømmes som varme system slanger /vanntank er enkel/ drivstoff-filer er enkel / Skott av finerplate / for å kunne dra tanken ut så den blir synlig. Allikevel så må en antatt da starte med å skifte slanger men frykter tilkoplinger bak i båten. 

 

Jeg som er en stor person kommer ikke til bak i båten der påfylling slange går opp til dekk sammen med utluftings utløpet, også slange til motor blir litt plunder å få til å trekke på nytt der bak. 

Skal jeg levere inn båt så må verksted evt. bare starte å bytte alt sammen slik jeg ser det, og de må ta inn en person som ikke er særlig stor av seg for å komme til bak under motorbrønn og opp der påfylling er. Dette bli nok ikke så billig i antall timer.

Jeg har ikke sett noe direkte bensin i bunn av båten som har en innerliner som ligger over skroget og må derfor ned med sugerør for å tømme helt i bunn. Vasket med å spyle inn nytt vann og zalo og nå sitter jeg igjen med kun bensin lukt utelukkende og den sviver opp og inn i cabinen og blir så konsentrert at du kjenner det gått og går ut igjen.

 

a) Plast bensin tank ligger foran luke i dørken og har kun 8cm klaring opp under og får derfor kun inn hånden for å tørke med papir, som er rent og pent så ingen lekkasje som er vått. Tanken har tankmåler tilslutning som ser bra ut. Tanken har videre tilkoplinger for: bensin ut / lufteslange / påfyllingslange som ser bra ut men kan bare ta bilder på avstand.

 

b) Kommer til å slite med å trekke frem tank da 65mm slange for påfylling er veldig stiv. Å usikker på hva som da kan skje bak ved ventil for påfylling.

 

c) Demontere filter vanntank og skottplate er ok, men hovedsikring så må jeg frem med 2 stk. batterier som ligger i bokser med ventilasjon inn under motor brønn. Phu ikke enkelt. Så er der slanger for Wabasto som må vekk for å kunne få nok til å trekke tank ut og inspisere denne i bunn.

 

d)  Drivstoff filter er tett og fint.

 

Igjen det jeg er mest red for hvis jeg starter selv er at koblinger bak for lufting og påfylling ryker og disse klarer jeg ikke å komme til selv.

Skulle ønsket å få satt på trykk og brukt såpevann for å se etter lekkasje.

 

20190804_194810.jpg

20190804_194104.jpg

20190804_194548.jpg

pafylling og luft 6.jpg

babord.jpg

styrbord_fjerning.jpg

vanntank_fjernet.jpg

20190531_203724.jpg

monodrive

monodrive

Hei trenger hjelp for bensinlukt i en Antares 780 som ble kjøpt i vår, lukta økte samtidig med etter som vær temperaturen steg frem mot sommeren som lot vente på seg i år også.

Hvordan griper jeg dette ann, for tilkomst er vanskelig og alt i rommet under cockpit må tømmes som varme system slanger /vanntank er enkel/ drivstoff-filer er enkel / Skott av finerplate / for å kunne dra tanken ut så den blir synlig.

Allikevel så kommer jeg ikke til bak der påfylling slange går opp til dekk sammen med utlufting utløp. Også slange til motor blir litt plunder å få til å trekke der bak. Kan legge opp en del bilder.

Skal jeg levere inn båt så må verksted evt. bare starte å bytte alt sammen slik jeg ser det, og de må ta inn en person som ikke er særlig stor av seg for å komme til bak under motorbrønn og opp der påfylling er. Dette bli nok ikke så billig i antall timer.

Jeg har ikke sett noe direkte bensin i bunn av båten som har en innerliner som ligger over skroget og må derfor ned med sugerør for å tømme helt i bunn. Vasket med å spyle inn nytt vann og zalo og nå sitter jeg igjen med kun bensin lukt utelukkende og den sviver opp og inn i cabinen og blir så konsentrert at du kjenner det gått og går ut igjen.

 

a) Plast bensin tank ligger foran luke i dørken og har kun 8cm klaring opp under og får derfor kun inn hånden for å tørke med papir, som er rent og pent så ingen lekkasje som er vått. Tanken har tankmåler tilslutning som ser bra ut. Tanken har videre tilkoblinger for: bensin ut / lufteslange / påfyllingslange som ser bra ut men kan bare ta bilder på avstand.

 

b) Kommer til å slite med å trekke frem tank da 65mm slange for påfylling er veldig stiv. Å usikker på hva som da kan skje bak ved ventil for påfylling.

 

c) Demontere filter vanntank og skottplate er ok, men hovedsikring så må jeg frem med 2 stk. batterier som ligger i bokser med ventilasjon inn under motor brønn. Phu ikke enkelt. Så er der slanger for Wabasto som må vekk for å kunne få nok til å trekke tank ut og inspisere denne i bunn.

 

d)  Drivstoff filter er tett og fint.

 

Igjen det jeg er mest red for hvis jeg starter selv er at koblinger bak for lufting og påfylling ryker og disse klarer jeg ikke å komme til selv.

Skulle ønsket å få satt på trykk og brukt såpevann for å se etter lekkasje.

 

20190804_194810.jpg

20190804_194104.jpg

20190804_194548.jpg

pafylling og luft 6.jpg

babord.jpg

styrbord_fjerning.jpg

vanntank_fjernet.jpg

20190531_203724.jpg



×
×
  • Create New...