monodrive
Takk igjen for gode svar, jo ved overtakelse og på vei hjem til Haugesund så kjente vi lukt med en gang døra ble luket igjen, båten har kalesje og kjent problem her er at eksos kan dras inn så tenkte ikke så mye over det de første ukene da temperaturen var lav men så så jeg at det rest vannet som lå i bunn skiftet farge til litt mere brunt og litt avleiring i brunt. Tappet ut med pumpe som jeg stakk ned i de små drainshullene i bunn innerliner og tok ut ymse vann med noe iblandet men naturligvis så er det jo alltid noe etter en del år med filter bytte muligens etc. Uansett så fylte jeg på med Zalo og vann og utførte utpumping minst 5 ganger og sitter da igjen med kun bensinavdamping.
Jo puter burde nok ha hvert ute en stund men det er nok ikke disse men skal ta de ut i dag og legge de bak under kalesjen. Men det er nok ikke disse med så høy konsentrasjon at det river når en puster.
REDIGERT: Kom med nå og hovedluka til rummet har stått åpen i natt og da er det svært litte lukt i styrehuset ved lukket dør. Så puter blir på plass. Men kjenner bensin lukt generelt nå opp fra rommet med åpen luke.
Sette på forsiktig trykk med kompressor og en type tetning i påfylling men vanskelig å tette utluftings plast deksel (montert fra innside) og så bruke såpevann, kan være bedre enn å fylle opp komplet med bensin slik at alt er fylt inkl. lufteslange. Har jo fylt en gang slik at det rant ut lufteslangen.
1. Når jeg skriver dette så kommer jeg på hva skjer da med lufte slangen når den har hvert overfylt? Den er jo koblet på topp av tank med vinkel stuss og går akterover og så opp i motorbrønn sidevegg til kobling for avluting. Men må sjekke litt men litt fare for at den har en bensin propp som kan stenge for utlufting det er ikke så mye å gå på her når du så bilder der den er strippset fast ved påfyllingslangen før den går oppover.
Redigert:Tatt av lufteslange og blåst igjennom og luft går greit igjennom men litt hås sikkert pga ventil men går bra med å puste ut lett.
2. Neste steg blir å prøve å få på en ny lufteslange som jeg legger midlertidig over rekka før jeg går videre.