Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Sørlandet2 skrev for 3 timer siden:

Jeg har ganske liten erfaring med innenbords, duopropp og single-instalasjon, men dette høres skikkelig imponerende ut. 

Kunne vært artig å sett. Kan du ikke legge ut en film hvor du gjør 40 knop, og gir Max rattutslag? 

Båten jeg har nå er 42 fot med dobbel motorisering med duoprop, sist jeg var utpå tok jeg en ganske skarp sving i ca 35 knop, og testet like greit å legge helt over siden jeg var med gutta, og det gikk som en lek. Har ikke film av set dessverre. Men kjennes egentlig ganske udramatisk ut. Båten mister ganske mye fart i så skarpe svinger, så i praksis blir det ikke 40 knop. Forrige båten jeg hadde med innboard, en Marex 270 estremo med d6, kunne jeg legge helt over, og siden den var mye mindre ble svingen enda krappere enn med 42 foteren. Den satt skikkelig godt og man kunne falle ut om man ikke holdt seg fast, så man måtte si fra til alle ombord.

Lingefan

Lingefan

Jeg har ganske liten erfaring med innenbords, duopropp og single-instalasjon, men dette høres skikkelig imponerende ut. 

Kunne vært artig å sett. Kan du ikke legge ut en film hvor du gjør 40 knop, og gir Max rattutslag? 

Båten jeg har nå er 42 fot med dobbel motorisering med duoprop, sist jeg var utpå tok jeg en ganske skarp sving i ca 35 knop, og testet like greit å legge helt over siden jeg var med gutta, og det gikk som en lek. Har ikke film av set dessverre. Men kjennes egentlig ganske udramatisk ut. Båten mister ganske mye fart i så skarpe svinger, så i praksis blir det ikke 40 knop. Forrige båten, en Marex 270 estremo med d6 kunne jeg legge helt over, og siden den var mye mindre ble svingen enda krappere enn med 42 foteren. Den satt skikkelig godt og man kunne falle ut om man ikke holdt seg fast, så man måtte si fra til alle ombord.

Lingefan

Lingefan

Båten jeg har nå er 42 fot med dobbel motorisering med duoprop, sist jeg var utpå tok jeg en ganske skarp sving i ca 35 knop, og testet like greit å legge helt over siden jeg var med gutta, og det gikk som en lek. Har ikke film av set dessverre. Men kjennes egentlig ganske udramatisk ut. Båten mister ganske mye fart i så skarpe svinger, så i praksis blir det ikke 40 knop.

• Create New...