Jump to content

Suzuki df115 som fusker på turtall

Evergood

Recommended Posts

Høres ut som den har gått i en eller annen "nødmodus".

Uten sammenligning forøvrig, jeg hadde en eldre 90hk Evinrude som begrenset turtallet til ca 3000 rpm hvis jeg prøvde å dra båten i plan før motoren hadde varmet opp litt først. Men den fusket riktignok ikke ved gasspådrag..

Er det en service som skulle vært tatt eller noe lignende? Olje eller filter som skulle vært byttet?

Er impelleren i orden, og har du bra nok vanntrykk? Ser du "kontroll-strålen" fra ene siden på motoren?

Nyere motorer er ganske "smarte" når det gjelder sånne ting ;)

FlyingDutchman skrev 35 minutter siden:

Høres ut som den har gått i en eller annen "nødmodus".

Uten sammenligning forøvrig, jeg hadde en eldre 90hk Evinrude som begrenset turtallet til ca 3000 rpm hvis jeg prøvde å dra båten i plan før motoren hadde varmet opp litt først. Men den fusket riktignok ikke ved gasspådrag..

Er det en service som skulle vært tatt eller noe lignende? Olje eller filter som skulle vært byttet?

Er impelleren i orden, og har du bra nok vanntrykk? Ser du "kontroll-strålen" fra ene siden på motoren?

Nyere motorer er ganske "smarte" når det gjelder sånne ting ;)

Service er i orden, impeller ok og kjølestrålen er bra. Får heller ikke noe alarmer. 

FlyingDutchman skrev 55 minutter siden:

Merkelig...

Kan nesten virke som det er en sensor som ikke virker som den skal, eller er ødelagt.

Bor du langt unna et verksted? 

Kunne vært en ide å ringe til noen som driver med Suzuki, evt. få de til å feilsøke med data.

Kan være de har vært borti samme problemet.

Er ikke langt til Suzuki forhandler. Ringer og spør om de har vært borti lignende problemer. 

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...