Jump to content

Edit History

TrikkerN Lønning

TrikkerN Lønning

God kveld,

 

 

Etter å ha solgt tidligere båt i mai, så var planen å vente 1år eller 2 til neste.

Men slik situasjonen er nå så har jeg vært sykemeldt i 4 uker pga brudd i høyre arm - Noe som igjen har medført til mye kikking på finn.:crazy:

 

Båten som jeg oppdaget her om dagen har fått noen år med vann underkjølen, men den har fått satt inn en nyoverhalt KAD42P-A motor med DP-E drev.

 Jeg var å så på båten på fredag og det meste så greit ut, noe kosmetisk er det jo alltid på en gammel båt.:yesnod:

 

Men det jeg bet meg merke i var at det kom en "viftereimslyd" etter vi hadde vært oppe i plan med båten, klarte ikke helt å lokalisere hvilken reim dette var. Eieren mente kanskje at lageret måtte byttes i sirkulasjonspumpen? Eller evt bare bytte hele pumpen?

Ved evt henting, så blir det nok et ekstra sett med reimer med i hvertfall og kanskje et strammehjul også?:)

 

Trim/tilt indikator på DP-E drev - Hva forteller tallene? Jeg er vandt med indikator, som er analog og uten tall.(Med en viser med "up and down") Jeg er litt i tvil om denne kanskje var feil justert.

Så er det siste ting jeg ikke likte: Maks turtall endte opp på 3000 eller 3100 - Denne motoren skal vel ha 3950, om jeg ikke husker feil? 

Som nevnt over er jeg litt i tvil på hvordan tilt indikatoren fungere på disse, så det kunne kanskje vært hentet noe mer turtall med tilting, men tviler på det hjelper med 800-900rpm.

 

Nå skal de sies at det kan være propellene er feil, dette skal jeg prøve å sjekke opp i morgen. :) 

 

 

EDIT: oppdatert med opplysninger etter innspill fra @dieselfan

 

 

TrikkerN Lønning

TrikkerN Lønning

God kveld,

 

 

Etter å ha solgt tidligere båt i mai, så var planen å vente 1år eller 2 til neste.

Men slik situasjonen er nå så har jeg vært sykemeldt i 4 uker pga brudd i høyre arm - Noe som igjen har medført til mye kikking på finn.:crazy:

 

Båten som jeg oppdaget her om dagen har fått noen år med vann underkjølen, men den har fått satt inn en ny overhalt KAD42P-A motor med DP-E drev.

 Jeg var å så på båten på fredag og det meste så greit ut, noe kosmetisk er det jo alltid på en gammel båt.:yesnod:

 

Men det jeg bet meg merke i var at det kom en "viftereimslyd" etter vi hadde vært oppe i plan med båten, klarte ikke helt å lokalisere hvilken reim dette var. Eieren mente kanskje at lageret måtte byttes i sirkulasjonspumpen? Eller evt bare bytte hele pumpen?

Ved evt henting, så blir det nok et ekstra sett med reimer med i hvertfall og kanskje et strammehjul også?:)

 

Trim/tilt indikator på DP-E drev - Hva forteller tallene? Jeg er vandt med indikator, som er analog og uten tall.(Med en viser med "up and down") Jeg er litt i tvil om denne kanskje var feil justert.

Så er det siste ting jeg ikke likte: Maks turtall endte opp på 3000 eller 3100 - Denne motoren skal vel ha 3950, om jeg ikke husker feil? 

Som nevnt over er jeg litt i tvil på hvordan tilt indikatoren fungere på disse, så det kunne kanskje vært hentet noe mer turtall med tilting, men tviler på det hjelper med 800-900rpm.

 

Nå skal de sies at det kan være propellene er feil, dette skal jeg prøve å sjekke opp i morgen. :) 

 

 

EDIT: oppdatert med opplysninger etter innspill fra @dieselfan

 

 

TrikkerN Lønning

TrikkerN Lønning

God kveld,

 

 

Etter å ha solgt tidligere båt i mai, så var planen å vente 1år eller 2 til neste.

Men slik situasjonen er nå så har jeg vært sykemeldt i 4 uker pga brudd i høyre arm - Noe som igjen har medført til mye kikking på finn.:crazy:

 

Båten som jeg oppdaget her om dagen har fått noen år med vann underkjølen, men den har fått satt inn en ny overhalt KAD42 med vp 290 drev.

 Jeg var å så på båten på fredag og det meste så greit ut, noe kosmetisk er det jo alltid på en gammel båt.:yesnod:

 

Men det jeg bet meg merke i var at det kom en "viftereimslyd" etter vi hadde vært oppe i plan med båten, klarte ikke helt å lokalisere hvilken reim dette var. Eieren mente kanskje at lageret måtte byttes i sirkulasjonspumpen? Eller evt bare bytte hele pumpen?

Ved evt henting, så blir det nok et ekstra sett med reimer med i hvertfall og kanskje et strammehjul også?:)

 

Trimindikator på vp 290 - Hva forteller tallene? Jeg er vandt med indikator, som er analog og uten tall.(Med en viser med "up and down") Jeg er litt i tvil om denne kanskje var feil justert.

Så er det siste ting jeg ikke likte: Maks turtall endte opp på 3000 eller 3100 - Denne motoren skal vel ha 3950, om jeg ikke husker feil? 

Som nevnt over er jeg litt i tvil på hvordan tilt indikatoren fungere på disse, så det kunne kanskje vært hentet noe mer turtall med tilting, men tviler på det hjelper med 800-900rpm.

 

Nå skal de sies at det kan være propellene er feil, dette skal jeg prøve å sjekke opp i morgen. :) 

 

 

TrikkerN Lønning

TrikkerN Lønning

God kveld,

 

 

Etter å ha solgt tidligere båt i mai, så var planen å vente 1år eller 2 til neste.

Men slik situasjonen er nå så har jeg vært sykemeldt i 4 uker pga brudd i høyre arm - Noe som igjen har medført til mye kikking på finn.:crazy:

 

Båten som jeg oppdaget her om dagen har fått noen år med vann underkjølen, men den har fått satt inn en ny overhalt KAD42 med vp 290 drev.

 Jeg var å så på båten på fredag og det meste så greit ut, noe kosmetisk er det jo alltid på en gammel båt.:yesnod:

 

Men det jeg bet meg merke i var at det kom en "viftereimslyd" etter vi hadde vært oppe i plan med båten, klarte ikke helt å lokalisere hvilken reim dette var. Eieren mente kanskje at lageret måtte byttes i sirkulasjonspumpen? Eller evt bare bytte hele pumpen?

Ved evt henting, så blir det nok et ekstra sett med reimer med i hvertfall og kanskje et strammehjul også?:)

 

Trimindikator på vp 290 - Hva forteller tallene? Jeg er vandt med indikator, som er analog og uten tall.(Med en viser med "up and down") Jeg er litt i tvil om denne kanskje var feil justert.

Så er det siste ting jeg ikke likte: Maks turtall endte opp på 3000 eller 3100 - Denne motoren skal vel ha 3950, om jeg ikke husker feil? 

Som nevnt over er jeg litt i tvil på hvordan tilt indikatoren fungere på disse, så det kunne kanskje vært hentet noe mer turtall med tilting, men tviler på det hjelper med 800-900rpm.

 

Nå skal de sies at det kan være propellene er feil, dette skal jeg prøve å sjekke opp i morgen. :) 

 

 

TrikkerN Lønning

TrikkerN Lønning

God kveld,

 

 

Etter å ha solgt tidligere båt i mai, så var planen å vente 1år eller 2 til neste.

Men slik situasjonen er nå så har jeg vært sykemeldt i 4 uker pga brudd i høyre arm - Noe som igjen har medført til mye kikking på finn.:crazy:

 

Båten som jeg oppdaget her om dagen har fått noen år med vann underkjølen, men den har fått satt inn en ny overhalt KAD42 med vp 290 drev.

 Jeg var å så på båten på fredag og det meste så greit ut, noe kosmetisk er det jo alltid på en gammel båt.:yesnod:

 

Men det jeg bet meg merke i var at det kom en "viftereimslyd" etter vi hadde vært oppe i plan med båten, klarte ikke helt å lokalisere hvilken reim dette var. Eieren mente kanskje at lageret måtte byttes i sirkulasjonspumpen? Eller evt bare bytte hele pumpen?

Ved evt henting, så blir det nok et ekstra sett med reimer med i hvertfall og kanskje et strammehjul også?:)

 

Trimindikator på vp 290 - Hva forteller tallene? Jeg er vandt med indikator, som er analog og uten tall.(Med en viser med "up and down") Jeg er litt i tvil om denne kanskje var feil justert.

Så er det siste ting jeg ikke likte: Maks turtall endte opp på 3000 eller 3100 - Denne motoren skal vel ha 3950, om jeg ikke husker feil? 

Som nevnt over er jeg litt i tvil på hvordan tilt indikatoren fungere på disse, så det kunne kanskje vært hentet noe mer turtall med tilting, men tviler på det hjelper med 800-900rpm.

 

Nå skal de sies at det kan være propellene er feil, dette skal jeg prøve å sjekke opp i morgen. :) 

 

 



×
×
  • Create New...