TrikkerN Lønning
God kveld,
Etter å ha solgt tidligere båt i mai, så var planen å vente 1år eller 2 til neste.
Men slik situasjonen er nå så har jeg vært sykemeldt i 4 uker pga brudd i høyre arm - Noe som igjen har medført til mye kikking på finn.
Båten som jeg oppdaget her om dagen har fått noen år med vann underkjølen, men den har fått satt inn en nyoverhalt KAD42P-A motor med DP-E drev.
Jeg var å så på båten på fredag og det meste så greit ut, noe kosmetisk er det jo alltid på en gammel båt.
Men det jeg bet meg merke i var at det kom en "viftereimslyd" etter vi hadde vært oppe i plan med båten, klarte ikke helt å lokalisere hvilken reim dette var. Eieren mente kanskje at lageret måtte byttes i sirkulasjonspumpen? Eller evt bare bytte hele pumpen?
Ved evt henting, så blir det nok et ekstra sett med reimer med i hvertfall og kanskje et strammehjul også?:)
Trim/tilt indikator på DP-E drev - Hva forteller tallene? Jeg er vandt med indikator, som er analog og uten tall.(Med en viser med "up and down") Jeg er litt i tvil om denne kanskje var feil justert.
Så er det siste ting jeg ikke likte: Maks turtall endte opp på 3000 eller 3100 - Denne motoren skal vel ha 3950, om jeg ikke husker feil?
Som nevnt over er jeg litt i tvil på hvordan tilt indikatoren fungere på disse, så det kunne kanskje vært hentet noe mer turtall med tilting, men tviler på det hjelper med 800-900rpm.
Nå skal de sies at det kan være propellene er feil, dette skal jeg prøve å sjekke opp i morgen. :)
EDIT: oppdatert med opplysninger etter innspill fra @dieselfan