Roger jo Svart 12.August.2019 Link til dette innlegget Svart 12.August.2019 Skift selskap. Min erfaring er at stengte kik-ventiler frostsprenges, ikke åpene kik-ventiler. Samme om det er messing eller kompositt. Stengte kik-ventiler bør være fylt med frostveske om vinteren. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Sitrin Svart 12.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2019 Fikk nå et oppdatert svar De hadde tatt det videre til leder og at de tar meg som potensiell forsikringstaker seriøst er positiv. Det gjelder når båten ikke er i permanent bruk. Det er ok å ha den åpnet under hele påsketuren til f.eks. Koster. Bra å ha det skriftlig til en annen gang og spesielt dette vilkåret. Nå er det ingen tvil Takk for alle tilbakemeldinger Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Sayana Svart 12.August.2019 Link til dette innlegget Svart 12.August.2019 En stengt kuleventil som fryser er garantert å sprekke sund å når det da tiner lekker den. Dårlig patent å ikke mye gjenomtenkt med påbud fra forsikringen heller. Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 12.August.2019 Link til dette innlegget Svart 12.August.2019 Har fått skriftlig at mine bunnventiler kan stå åpne fra forsikringen. Dette var etter jeg skrev hvorfor ventiler sprekker under frost. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 12.August.2019 Link til dette innlegget Svart 12.August.2019 (redigert) Sitrin skrev for 10 timer siden: Det står veldig klart beskrevet at stoppekrana skal være stengt når den ikke er i bruk under vilkårene. Det hadde jeg tolket slik at når du er på tur så er båten og stoppekranene i bruk Edit leste resten av tråden så da var dette ett unødvendig svar. Redigert 12.August.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 13.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2019 Det var noe av årsaken til innlegget og forespørselen jeg sendte forsikringsselskapet. At jeg ikke feiltolker, men er helt sikker basert på deres skriftlige svare jeg får. På den måten er det ingen tvil hvis det skulle oppstå et uhell. (å komme senere og si at jeg tolket det sånn eller forstod set sånn basert på en samtale kan bli en utfordring) Kan alltid være lurt å ta en sjekk av vilkår og få bekreftet eller avkreftet ting du ser kan ha en uheldig tekst Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.