ERIBJ Startet 12.August.2019 Del på Facebook Startet 12.August.2019 Jeg vurderer en ny 9" eller 12" plotter/MFD med ekkolodd for innfelling i en Yamarin 76DC. Kriteriet er mulighet for enkel planlegging av ruter på PC, og import til plotter. Noen anbefalinger? Har i dag en Raymarine E90W som bildet viser, hvor jeg ikke tror dette er mulig på en enkel måte. Det virker også som om denne har ett maks antall waypoints på 50 når jeg planlegger direkte på plotteren (tungvint) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 12.August.2019 Del på Facebook Svart 12.August.2019 Axiom og navionics app på telefon. Da kan du velge å lage rute på pc/Mobil/nettbrett og synkroniser med plotteren din. ? Sitér dette innlegget Link to post
Hankøsundet Svart 13.August.2019 Del på Facebook Svart 13.August.2019 Jeg ser nå på en Garmin Echomap Plus 92SV som kan synce med ActiveCaptain, sier man da kan gjøre ruteplanlegging på mobil eller ipad. Koster 8000 nå, noe jeg synes er rimelig for 9”. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 13.August.2019 Del på Facebook Svart 13.August.2019 Hankøsundet skrev 8 minutter siden: Jeg ser nå på en Garmin Echomap Plus 92SV som kan synce med ActiveCaptain, sier man da kan gjøre ruteplanlegging på mobil eller ipad. Koster 8000 nå, noe jeg synes er rimelig for 9”. Det var ikke dum og støtter både NMEA 2000 og 0183, for de som har behov for det :)Sett inn bilde Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 14.August.2019 Del på Facebook Svart 14.August.2019 (redigert) Har denne, og dette fungerer glimrende. Opprett waypoints og ruter på pc, bare ta med sd kortet hjem. Det er også autorute her, så du kan enkelt velge et waypoint i båten (som du kan predefinere hjemme naturligvis) og så lager plotteren rute for deg. Eneste jeg finner litt plagsomt er at plotteren av en eller annen grunn finner det nødvendig å varsle meg hvis jeg i ferd med å passere over et undervannsskjær som krysse ruten min, selv om dette ligger 90meter under overflaten. Edit: Bruker denne funksjonen hjemme på pc, har ikke forsøkt dette på telefon. Min har ikke wifi, (ikke plus versjon) så jeg tror mobilbruk ved siden av i båten er utelukket for meg. Redigert 14.August.2019 av valvolainen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 14.August.2019 Del på Facebook Svart 14.August.2019 90 meter under overflaten...? Ha ha. Imponerende. Kan det være du må skrive inn båtens dybde et sted? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
valvolainen Svart 14.August.2019 Del på Facebook Svart 14.August.2019 (redigert) under overflaten ja, har angitt dybde/høyde på båten, men like herlig så varsler den. Mistenker det er fordi disse 'undervannsskjærene' er flagget i kartet med en '+', og at det dermed er en fare, unansett om de er dype eller grunne. Det finnes desverre ingen instillinger på hvilken dybde jeg ønsker den skal stoppe varsling på, hadde også vært praktisk å få bort visningen av alle urelevante undervannsskjær, ettersom de som faktisk betyr noe forsvinner i mengden. Edit: Kan godt være jeg ikke kan min egen plotter godt nok, men har vært igjennom instillingene noen ganger nå. Redigert 14.August.2019 av valvolainen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.