Theobald
Hei!
Etter å ha hatt service på motoren (simringen lakk med følge av at motoren ble fylt med vann), virker turtallsregulatoren nå motsatt av hva den skal. Først ble det sagt at jeg må ha montert vaier feil, emn etter å ha sett flere videoer på Youtube ser jeg at når armen til gassvaiaeren er nærmest motoren så skal turtallet være lavest og når den er nærmest girkassa så skal turtallet være høyest. Uavhengig av vaier så får jeg lavt turtall når armen er nærmest girkasse og høyest når den er nærmest motor.
Jeg ser at armen er festet til turtallsregulatoren med en mutter på toppen av akslingen til turtallsregulatoren og med en strammebolt på siden. Jeg antar at jeg kan løsne armen fra turtallsrgulatoren ved å fjerne mutter og løsne på bolten.
Er det noen som har erfaring med en slik turtallsregulator og som kan gi meg veiledning på hvordan jeg skal få turtallsregulatoren til fungere på riktig måte?
- Nå har jeg fullt turtall i fri-området på giret, og lavt turtall når akslingen er stilt fullt forover eller fullt akterover. Jeg har hatt ute injection pumpa og smørt opp sliden slik at den glir lett.
Jeg har verkstedhåndboken til MD11C men ikke til MD2B, men det er lite informasjon å hente der om funksjonaliteten til både turtallsregulatoren og injectionpumpa...
- Alle gode råd mottas med takk : - )