FRH Startet 13.August.2019 Del på Facebook Startet 13.August.2019 Jeg har en Scand 27 med VP225 og DPH drev. Jeg har opplevd både i fjor og i år at sjøvanns kjøling går tett. Jeg har sjekket inntak på drev og sjøvannsfilter. Det virker som det opparbeider seg et trykk i sjøvannsfilteret men vannet går ikke videre. Derfor virker det som impeller og inntak er i orden. Når jeg tok den opp i fjor kjørte jeg igjennom systemrens med drevpose og da ble det bra gjennomstrøming igjen. Jeg har spylt ned i sjøvannsfilteret med vanlig hageslange og da hjelper det helt til neste gang jeg skal bruke båten. Finnes det noen triks for å forlenge sesongen uten å ta opp båten for en overhaling? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 13.August.2019 Del på Facebook Svart 13.August.2019 Velkommen til galaxens beste Forum og takk for at du har laget en god tittel Det er ikke bra å ha problem med gjennomstrømning så det må du finne ut av. Selv ville jeg ha forsøkt de billigste triksene først.... Det første jeg kommer på er å koble en 3/4 vannslange med godt trykk inn på slangen ut av impellerpumpa. Da bør du få et godt inntrykk om det er nok flow gjennom systemet ditt og forhåpentlig vil en flushing med 3/4 forbedre gjennomstrømningen... håper jeg Sitér dette innlegget Link to post
FRH Svart 13.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2019 Ja, det er nok etter impelleren som problemet ligger siden det kommer nok av vann inn i sjøvannsfilteret. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 13.August.2019 Del på Facebook Svart 13.August.2019 Årsmodell? Er det tatt systemrens på kjøekretsen, bør vel gjøres min hvert tiende år, VP sier hvert femte eller oftere... Sitér dette innlegget Link to post
FRH Svart 13.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2019 2006. Vet ikke om det er tatt skikkelig rens med demontering av kjøler osv. Er 3. Sesongen jeg har den. Har ikke hatt problemer med temp, stabilt på 85, men jeg sjekker kjølevannet ofte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.