Jump to content

Scand 27 med VP225 og DPH drev, tett sjøvannskjøling

FRH

Recommended Posts

Jeg har en Scand 27 med VP225 og DPH drev. Jeg har opplevd både i fjor og i år at sjøvanns kjøling går tett. Jeg har sjekket inntak på drev og sjøvannsfilter. Det virker som det opparbeider seg et trykk i sjøvannsfilteret men vannet går ikke videre. Derfor virker det som impeller og inntak er i orden. Når jeg tok den opp i fjor kjørte jeg igjennom systemrens med drevpose og da ble det bra gjennomstrøming igjen. Jeg har spylt ned i sjøvannsfilteret med vanlig hageslange og da hjelper det helt til neste gang jeg skal bruke båten. Finnes det noen triks for å forlenge sesongen uten å ta opp båten for en overhaling?

Velkommen til galaxens beste Forum og takk for at du har laget en god tittel :flag:

Det er ikke bra å ha problem med gjennomstrømning så det må du finne ut av.

Selv ville jeg ha forsøkt de billigste triksene først....

Det første jeg kommer på er å koble en 3/4 vannslange med godt trykk inn på slangen ut av impellerpumpa. 

Da bør du få et godt inntrykk om det er nok flow gjennom systemet ditt og forhåpentlig vil en flushing med 3/4 forbedre gjennomstrømningen... håper jeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...