Jump to content

Edit History

Vestkystseiler

Vestkystseiler

10 hours ago, JohnC said:

Det jeg ikke forstår er hvorfor den viser strømforbruk når jeg slår av hovedstrømbryer. Det er ingenting som virker ombord ellers når denne er avslått.

Landstrømladeren er vel  koblet utenom hovedbryter ?

Forøvrig trenger du ikke noe måleinstrument i det hele tatt for å finne ut om battermonitoren viser feil, eller om du har et strømtrekk. Bare å frakoble absolutt alt på  plusspolen til batteriet, da vet du at det ikke går strøm gjennom shunten. Viser batterimonitoren fortsatt strømtrekk, er den kaputt (eller du har dårlig kontakt mellom shunten og ledningene som går til instrumentet). Ikke gjør dette mens motoren går :smiley:

Vestkystseiler

Vestkystseiler

Det jeg ikke forstår er hvorfor den viser strømforbruk når jeg slår av hovedstrømbryer. Det er ingenting som virker ombord ellers når denne er avslått.

Forøvrig trenger du ikke noe måleinstrument i det hele tatt for å finne ut om battermonitoren viser feil, eller om du har et strømtrekk. Bare å koble absolutt alt fra plusspolen på batteriet, da vet du at det ikke går strøm gjennom shunten. Viser batterimonitoren fortsatt strømtrekk, er den kaputt (eller du har dårlig kontakt mellom shunten og ledningene som går til instrumentet). Ikke gjør dette mens motoren går :smiley:

Vestkystseiler

Vestkystseiler

• Create New...