Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Bestefar skrev On 13.8.2019 at 20.49:

Det ser ut som den ventilen er laget av bronse. Etter mange år kan ventilen være veldig skjør og brekke tvers av om du tar i. Det er ingen grunn til å tro at rustløser klarer å trenge helt inn og løse opp Irr fra flere år tilbake. Må du stenge, så sett inn en plugg på utsiden.

På gamle båter var ventiler og kraner som regel av bronse. De holder nesten evig, selv om de også kan gro fast hvis de ikke beveges av og til. På nyere båter, spesielt i Norge, er metalldelene som regel av messing. Det er som regel noe dritt som ikke skulle vært tillatt av sikkerhetsmessige grunner. At krana er vanskelig å stenge BEHØVER ikke bety at den er av messing, men jeg holder det for sannsynlig.

Ellers er jeg enig med dem som sier at du bør vente til du har båten på land.

NilsPils

NilsPils

Bestefar skrev On 13.8.2019 at 20.49:

Det ser ut som den ventilen er laget av bronse. Etter mange år kan ventilen være veldig skjør og brekke tvers av om du tar i. Det er ingen grunn til å tro at rustløser klarer å trenge helt inn og løse opp Irr fra flere år tilbake. Må du stenge, så sett inn en plugg på utsiden.

På gamle båter var ventiler og kraner som regel av bronse. De holder nesten evig, selv om de også kan gro fast hvis de ikke beveges av og til. På nyere båter, spesielt i Norge, er metalldelene som regel av messing. Det er som regel noe dritt som ikke skulle vært tillatt av sikkerhetsmessige grunner. At krana er vanskelig å stenge BEHØVER ikke bety at den er av messing.

Ellers er jeg enig med dem som sier at du bør vente til du har båten på land.

• Create New...