Jump to content

Edit History

ebonita

ebonita

Åtminstone här i Sverige så upplever man att båtfolk har blivit lovligt villebråd i den infekterade klimat- och miljödebatten.

Snart sagt varje dag så fylls tidningar och nyhetsprogram med tendentiösa inlägg där undermeningen ofta pekar ut båtfolk som miljöbovar.

Är det inte koldioxid så är det plast i vattnet.

När det gäller det senare så ser jag det givetvis som en självklarhet att inte slänga sopor eller plastpåsar i havet, men miljöaktivisterna spelar på alla stränga och kommer med diverse beskyllningar som är svåra att motbevisa och lätt kan verka troliga speciellt för dom som inte har förmånen att kunna vistas ute i båt.

Själv ser jag mycket sällan plast i havet. Jag kör sådär kring tusen sjömil i Västerhavet och Österjön varje år och har gjort det i många år, och jag ser nästan inte plast i vattnet.

Så ibland undrar jag om de påstådda problemen med plast i vattnet är en realitet?

För om problemen är hanterbara så tycker jag att det vore viktigt att låta även båtfolk komma till tals och berätta hur vi upplever situationen.

Vi har ju givetvis intresse av att hålla hav och stränder rena, men samtidigt så känns det som att vi har blivit en tacksam målgrupp att rikta beskyllningar mot.

Vad säger sjöfararna?

:flag_sw:

ebonita

ebonita

Åtminstone här i Sverige så upplever man att båtfolk har blivit lovligt villebråd i den infekterade klimat- och miljödebatten.

Snart sagt varje dag så fylls tidningar och nyhetsprogram med tendentiösa inlägg där undermeningen ofta pekar ut båtfolk som miljöbovar.

Är det inte koldioxid så är det plast i vattnet.

När det gäller det senare så ser jag det givetvis som en självklarhet att inte slänga sopor eller plastpåsar i havet, men miljöaktivisterna spelar på alla stränga och kommer med diverse beskyllningar som lätt kan verka troliga speciellt för dom som inte har förmånen att kunna vistas ute i båt.

Själv ser jag mycket sällan plast i havet. Jag kör sådär kring tusen sjömil i Västerhavet och Österjön varje år och har gjort det i många år, och jag ser nästan inte plast i vattnet.

Så ibland undrar jag om de påstådda problemen med plast i vattnet är en realitet?

För om problemen är hanterbara så tycker jag att det vore viktigt att låta även båtfolk komma till tals och berätta hur vi upplever situationen.

Vi har ju givetvis intresse av att hålla hav och stränder rena, men samtidigt så känns det som att vi har blivit en tacksam målgrupp att rikta beskyllningar mot.

Vad säger sjöfararna?

:flag_sw:

• Create New...