Jump to content

Edit History

paxo

paxo

Noen prøver kanskje å være morsomme (dies...), men for å prøve å hjelpe:

Du må vite hva du allerede har.

 

Med den propellen du har, må du vite hvilket turtall du får på full gass.

Turtallet på full gass bør være innenfor det motorfabrikanten anbefaler.

 

Første tallet på propellen er diameteren (i tommer). Du vil ikke ha for stor diameter da propellen kan komme for nært eller inntil skroget. Propellen kan også bli for tung eller for lett å dra (ved liten diameter). På en båt som din vil du sannsynligvis få best virkningsgrad med stor diameter.

 

Andre tallet på propellen er stigningen. det er hvor langt propellen teoretisk skrur seg gjennom vannet. Etter at diameter er valgt, velger man stigning som gir ønsket turtall på full gass. Da vil motoren ikke bli overbelastet på lavere turtall heller. Lavere stigning gir høyere turtall.

 

Jeg regner med at du håper noen med maken båt og motor vil fortelle deg hva de har, så du slipper å dykke eller ta båten på land.

Der kan jeg dessverre ikke hjelpe.

Hvis propellen er gratis, kan du jo ta imot og se når båten er på land. Så kan du selge eller gi den bort til noen andre om den ikke passer.

paxo

paxo

Noen prøver kanskje å være morsomme (dies...), men for å prøve å hjelpe:

Du må vite hva du allerede har.

 

Med den propellen du har, må du vite hvilket turtall du får på full gass.

Turtallet på full gass bør være innenfor det motorfabrikanten anbefaler.

 

Første tallet på propellen er diameteren (i tommer). Du vil ikke ha for stor diameter da propellen kan komme for nært eller inntil skroget. Propellen kan også bli for tung eller for lett å dra (ved liten diameter). På en båt som din vil du sannsynligvis få best virkningsgrad med stor diameter.

 

Andre tallet på propellen er stigningen. det er hvor langt propellen teoretisk skrur seg gjennom vannet. Etter at diameter er valgt, velger man stigning som gir ønsket turtall på full gass. Da vil motoren ikke bli overbelastet på lavere turtall heller.

 

Jeg regner med at du håper noen med maken båt og motor vil fortelle deg hva de har, så du slipper å dykke eller ta båten på land.

Der kan jeg dessverre ikke hjelpe.

Hvis propellen er gratis, kan du jo ta imot og se når båten er på land. Så kan du selge eller gi den bort til noen andre om den ikke passer.

paxo

paxo

Noen prøver kanskje å være morsomme (dies...), men for å prøve å hjelpe:

Du må vite hva du allerede har.

 

Med den propellen du har, må du vite hvilket turtall du får på full gass.

Turtallet på full gass bør være innenfor det motorfabrikanten anbefaler.

 

Første tallet på propellen er diameteren (i tommer). Du vil ikke ha for stor diameter da propellen kan komme for nært eller inntil skroget. Propellen kan også bli for tung eller for lett å dra (ved liten diameter). På en båt som din vil du sannsynligvis få best virkningsgrad med stor diameter.

 

Andre tallet på propellen er stigningen. det er hvor langt propellen teoretisk skrur seg gjennom vannet. Etter at diameter er valgt, velger man stigning som gir ønsket turtall på full gass. Da vil motoren ikke bli overbelastet på lavere turtall heller.

 

Jeg regner med at du håper noen med maken båt og motor vil fortelle deg hva de har, så du slipper å dykke eller ta båten på land.

der kan jeg dessverre ikke hjelpe.

Hvis propellen er gratis, kan du jo ta imot og se når båten er på land. Så kan du selge eller gi den bort til noen andre om den ikke passer.

paxo

paxo

Noen prøver kanskje å være morsomme (dies...), men for å prøve å hjelpe:

Du må vite hva du allerede har.

 

Med den propellen du har, må du vite hvilket turtall du får på full gass.

Turtallet på full gass bør være innenfor det motorfabrikanten anbefaler.

 

Første tallet på propellen er diameteren (i tommer). Du vil ikke ha for stor diameter da propellen kan komme for nært eller inntil skroget. Propellen kan også bli for tung eller for lett å dra (ved liten diameter). På en båt som din vil du sannsynligvis få best virkningsgrad med stor diameter.

 

Andre tallet på propellen er stigningen. det er hvor langt propellen teoretisk skrur seg gjennom vannet. Etter at diameter er valgt, velger man stigning som gir ønsket turtall på full gass. Da vil motoren ikke bli overbelastet på lavere turtall heller.

 

Jeg regner med at du håper noen med maken båt og motor vil fortelle deg hva de har, så du slipper å dykke eller ta båten på land.

der kan jeg dessverre ikke hjelpe.



×
×
  • Create New...