Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

Om du skal skifte sømmen må du skifte hele. De forskjellige metaller har forskjellig korrosjons-/oksydasjonstall, og blant dem havner den gamle sømmen på bånn. Altså må du skifte sømmen over vann også, og der ser det definitivt ikke fint ut. Slike båter skal være mjuke, slik at du kan ta tak i stevnen og "slenge" fram og tilbake. Til denne elastikken egner ikke boltene seg. Jeg trur ikke det vil fungere, men du gjør som du vil!

Jeg har prøvd å bruke slike bolter sjøl, for om mulig å redde en strandebarmar der det var vesentlig verre stilt enn på din. Det som ble mest problematisk var disse mutter-skrue knottene som gjorde tiljene vanskelig å legge rett, samt at ausinga ble fryktelig vanskelig. Når en auser disse båtene skraper en jo ausa bortover den nedre bordgangen og hiver vannet ut som en fontene. Enkelt med normal saum, håpløst med noe som stikker opp...

Vosso63

Vosso63

Om du skal skifte sømmen må du skifte hele. De forskjellige metaller har forskjellig korrosjons-/oksydasjonstall, og blant dem havner den gamle sømmen på bånn. Altså må du skifte sømmen over vann også, og der ser det definitivt ikke fint ut. Slike båter skal være mjuke, slik at du kan ta tak i stevnen og "slenge" fram og tilbake. Til denne elastikken egner ikke boltene seg. Jeg trur ikke det vil fungere, men du gjør som du vil!

Jeg har prøvd å bruke slike bolter sjøl, for om mulig å redde en strandebarmar der det var vesentlig verre stilt enn på din. Det som ble mest problematisk var disse mutter-skrue knottene som gjorde tiljene vanskelig å legge seg rett, samt at ausinga ble fryktelig vanskelig. Når en auser disse båtene skraper en jo ausa bortover den nedre bordgangen og hiver vannet ut som en fontene. Enkelt med normal saum, håpløst med noe som stikker opp...

Vosso63

Vosso63

Om du skal skifte sømmen må du skifte hele. De forskjellige metaller har forskjellig korrosjons-/oksydasjonstall, og blant dem havner den gamle sømmen på bånn. Altså må du skifte sømmen over vann også, og der ser det definitivt ikke fint ut. Slike båter skal være mjuke, slik at du kan ta tak i stevnen og "slenge" fram og tilbake. Til denne elastikken egner ikke boltene seg. Jeg trur ikke det vil fungere, mrn du gjør som du vil!

• Create New...