Jump to content

Trosse til forankring

zosanakk

Recommended Posts

Hva er trossene dine laget av da? Såkalt polyestersilke, nylon/polyamid og polypropylen er heller ikke uvanlig, der spesielt de første holder greit i saltvann, råtner ikke og tåler litt UV-lys før de mister styrken. De blå presenningstauene er oftest laget av polypropylen og flyter, disse er ofte av rimelig kvalitet. Det er vel bare naturmaterialer som f.eks. bomull, hamp, manilla og andre som direkte råtner. Er du i tvil om du har syntetisk eller ikke kan du svi i enden med en lighter. Hvis det tar fyr, brenner av seg selv og smelter + røyker svart er det en syntetisk variant, vanligvis en variant av typene nevnt over.

zosanakk skrev for 5 timer siden:

Kjøpte meg trosse til forankring av brygga, i etterpåklokskap lurer jeg på om jeg burde ha kjøpt nylon trosse siden den ikke råtner eller flyter.

Så da kommer spørsmålet, vil en tradisjonell trosse råtne i saltvann over tid? Noen som har erfaring med dette?

Har du kjøpt trosse?

Har fått de gratis i alle år , da båtene må betale for å bli kvitt de.

20 år i sjøen like fin

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...