andersb
Vært utsatt for mye fabriksasjonsfeil desverre, alt fra luft i støp på veiv og lignende til feilkalibrerte dyser, mye dekket på garanti, ene motoren holdt knapt forbi innkjøring. Har jo hatt båt i 30 år også.. såå. Ellers er massivt med dieselhk aldri venner med drev uansett hvor mye garanti det er.
si ting er holdbart når man aldri har full gass er å pynte på ting, båten min nå tåler 100% gass over tid. Om du bare loffer rundt på tomgang og lav turtall, holder ting tusenvis av timer.
Jeg skal skryte på meg langt over middels motorkyndig mtp på at jeg har bygget flere, og aldri har raset noe jeg har overhalt/fått overhalt, det som ikke har vært havari grunnet feil fra fabrikk, har vært relativt greit å spore til dårlig vedlikehold/løgn rundt vedlikehold fra tidligere eiere. Har lært med årene å ikke stole på noe, noen sier de har gjort ;)
Jeg forstår ikke at endel selger ting de vet er dårlig og prøver dekke det til, dvs økonomiske aspektet og siden er jo en ting, men at de har samvittighet til det.
Alle båtene jeg har solgt (pleier ha en båt 3-5 år) har stortsett vært problemfrie for nye eiere også, heldigvis.