Jump to content

Edit History

Perder

Perder

Heisann, jeg er ny her på forumet, og er på jakt etter den ideelle første* båten til meg og samboern (* ikke medregnet jolla jeg hadde i min ungdom). Jeg har prøvd å lese det jeg fant av tråder om dette, men har slitt litt med å finne treffende tråder (korriger meg gjerne), så tenkte det var greit å starte en ny tråd.

Vi er på jakt etter en brukt daycruiser/weekendcruiser i prissegmentet 300-500k. med i utgangspunktet ganske simple kriterier: 

• Må ha eget toalettrom og septiktank
  • greit utstyrt bysse som funker til helgeturer
  • helst liten nok til å kunne trekkes på henger alene, men stor nok til å kunne nytes med en god gruppe venner/familie
  • minimum 30kn
  • kunne i utgangspunktet godt tenkt meg en utenbords, men tenker ellers at et solid diesel-aggregat mest sannsynlig er veien å gå for oss.

Nå i første omgang handler det mest om å danne oss en oversikt over hvilke båter som er aktuelle, og å prøve å høste inn erfaringer fra dere som kanskje har hatt disse båtene. 

De aktuelle kandidatene jeg har funnet sålangt:

• Askeladden 705 Voyager
  • Aquador 23 DC
  • Nidelv 690 / 725 / 750
  • Windy 7800 / 8000
  • Skibsplast 685 / 690
  • Nor-Dan 780

Så, er det andre båter som burde vurderes? Har dere noen erfaringer, vinnende argumenter eller advarsler om en eller flere av modellene over? På forhånd takk :)

Perder

Perder

Heisann, jeg er ny her på forumet, og er på jakt etter den ideelle første* båten til meg og samboern (* ikke medregnet jolla jeg hadde i min ungdom). Jeg har prøvd å lese det jeg fant av tråder om dette, men har slitt litt med å finne treffende tråder (korriger meg gjerne), så tenkte det var greit å starte en ny tråd.

Vi er på jakt etter en brukt daycruiser i prissegmentet 300-500k. med i utgangspunktet ganske simple kriterier: 

• Må ha eget toalettrom og septiktank
  • greit utstyrt bysse som funker til helgeturer
  • helst liten nok til å kunne trekkes på henger alene, men stor nok til å kunne nytes med en god gruppe venner/familie
  • minimum 30kn
  • kunne i utgangspunktet godt tenkt meg en utenbords, men tenker ellers at et solid diesel-aggregat mest sannsynlig er veien å gå for oss.

Nå i første omgang handler det mest om å danne oss en oversikt over hvilke båter som er aktuelle, og å prøve å høste inn erfaringer fra dere som kanskje har hatt disse båtene. 

De aktuelle kandidatene jeg har funnet sålangt:

• Askeladden 705 Voyager
  • Aquador 23 DC
  • Nidelv 690 / 725 / 750
  • Windy 7800 / 8000
  • Skibsplast 685 / 690
  • Nor-Dan 780

Så, er det andre båter som burde vurderes? Har dere noen erfaringer, vinnende argumenter eller advarsler om en eller flere av modellene over? På forhånd takk :)

• Create New...