Perder
Heisann, jeg er ny her på forumet, og er på jakt etter den ideelle første* båten til meg og samboern (* ikke medregnet jolla jeg hadde i min ungdom). Jeg har prøvd å lese det jeg fant av tråder om dette, men har slitt litt med å finne treffende tråder (korriger meg gjerne), så tenkte det var greit å starte en ny tråd.
Vi er på jakt etter en brukt daycruiser/weekendcruiser i prissegmentet 300-500k. med i utgangspunktet ganske simple kriterier:
- Må ha eget toalettrom og septiktank
- greit utstyrt bysse som funker til helgeturer
- helst liten nok til å kunne trekkes på henger alene, men stor nok til å kunne nytes med en god gruppe venner/familie
- minimum 30kn
- kunne i utgangspunktet godt tenkt meg en utenbords, men tenker ellers at et solid diesel-aggregat mest sannsynlig er veien å gå for oss.
Nå i første omgang handler det mest om å danne oss en oversikt over hvilke båter som er aktuelle, og å prøve å høste inn erfaringer fra dere som kanskje har hatt disse båtene.
De aktuelle kandidatene jeg har funnet sålangt:
- Askeladden 705 Voyager
- Aquador 23 DC
- Nidelv 690 / 725 / 750
- Windy 7800 / 8000
- Skibsplast 685 / 690
- Nor-Dan 780
Så, er det andre båter som burde vurderes? Har dere noen erfaringer, vinnende argumenter eller advarsler om en eller flere av modellene over? På forhånd takk :)