Nyborgjen Startet 15.August.2019 Link til dette innlegget Startet 15.August.2019 Hei, Eg skal skifte impeller, men det eg lurer på er hvordan man løsner undervannshuset. Har sett på YouTube en del, men trenger å vere sikker. Er det bare å løsne de 4 boltene (2 på hver side), samt den finnen? Skal det da bare være å dra ned undervannshuset? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 15.August.2019 Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 Ja, det høres ut som riktig fremgangsmåte, men salt og irr kan gjøre at det sitter fast selv om alle skruer ef fjernet. Jeg måtte bruke propanvarmer for å få løs undervannshuset på min optimax 115, den var da 6-7 år gammel. Selve aklingen kan vel også sitte fast i ope i veivakslingen ..... Sitér dette innlegget Link to post
Nyborgjen Svart 16.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2019 Ok, takk for tips! Da skal eg prøve å få det løst seinere idag Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.August.2019 Link til dette innlegget Svart 16.August.2019 Det er vel ofte en bolt under finnen også. Samt at girstaget må løses. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mort1 Svart 16.August.2019 Link til dette innlegget Svart 16.August.2019 På de to jeg har skiftet på mercury, sitter aksel til girveksler på spline... Bolten under finner har han vel kommentert... Sitér dette innlegget Link to post
khg540 Svart 16.August.2019 Link til dette innlegget Svart 16.August.2019 Veldig greit beskrevet i denne filmen på YouTube Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.