Jump to content

Edit History

Sjøbliss

Sjøbliss

Anoden spises av frostvæsken så ut er smart. Jeg hadde satt de inn igjen rett etterpå men det kan også gjøres til våren. Viktigste er at de ikke er inne når vesken sirkulerer. 

Ja det er ganske plug and play med drevpose. Akkurat som du skriver, av med propeller, på med drevposen, ferskvann en god stund så frostvæske til slutt. Det som er litt dillete er at returvannet kommer ut av skjoldet og drevet så du må passe på å få posen rundt "finnen" på drevet samt helt inn mot transomen. Jeg tok også å stroppet drevposen tett på drevet slik at den ikke trengte så mye vann (spesielt relevant når du kjører siste biten med frostvæske). Jeg bruker drevposen fra Biltema og den har en gardenaplugg i bunn så du kan ta vare på frostvæsken år etter år. Smart og miljøvennlig. Sjekk med en måler at vesken er god.

Bare spør om du lurer på mer, dette er ganske lett. Kjør fullt med ferskvann først så ser du hvor vannet kommer ut og så prøver du deg frem før du kjører frostsikring.

Sjøbliss

Sjøbliss

Anoden spises av frostvæsken så ut er smart. Jeg hadde satt de inn igjen rett etterpå men det kan også gjøres til våren. Viktigste er at de ikke er inne når vesken sirkulerer. 

Ja det er ganske plug and play med drevpose. Det som er litt dillete er at returvannet kommer ut av skjoldet og drevet så du må passe på å få posen rundt "finnen" på drevet samt helt inn mot transomen. Jeg tok også å stroppet drevposen tett på drevet slik at den ikke trengte så mye vann (spesielt relevant når du kjører siste biten med frostvæske). Jeg bruker drevposen fra Biltema og den har en gardenaplugg i bunn så du kan ta vare på frostvæsken år etter år. Smart og miljøvennlig. Sjekk med en måler at vesken er god.

Bare spør om du lurer på mer, dette er ganske lett. Kjør fullt med ferskvann først så ser du hvor vannet kommer ut og så prøver du deg frem før du kjører frostsikring.

• Create New...