Jump to content

Arendal - Stavanger 16-18.08

Lanber

Recommended Posts

Da mine damer og herrer har Vaiana kastet loss fra Arendal kl 1130 idag med kurs for Stavanger. Det er noe interessant vær på gang. 

Tenker legge meg i ro et sted vest av Kristiansand til natta mens det blåser som verst, så direkte til Stavanger når det løyer lørdag formiddag.  

Hva tror dere om 8-10ms sløring / rom kurs opp kysten forbi Jærens rev?  Det går jo gjetord om hvor ille det er og erfaringen min fra dårlig vær begrenser seg til stiv kulig opp støvelhavet i Store Bælt, krapp sjø imot.

Mellom Grimstad og Homborsund nå. Hadde tenkt å gå utaskjærs for å få nytte av strømmen og rettlinje. Men det blir for mye sjø i mot til at det er morro.

8 m/s midt i fleisen. 

Går innenfor Homborsund fyr og Blindleia retning Krs. 

Caroline AF Sandnes har lange bein til at jeg kan leke med henne. Hun springer ifra.

20190816_141900.jpg

Redigert av Lanber (see edit history)

Satt inn 2 rev i storseil etter Lista. Var opp i 11m/s ei stund, nå tilbake på 7-8m/s, jeg drar ikke opp mer duk før natta nei. Det er det så skarp kryss denne båten greier. Får se om jeg greier runde pynten utafor Egersund uten å slå. 

Stadig følge av Bavaria 40 Vision for motor, seilte den inn igjen når det blåste som verst. 

Gikk inn ved Håstein nå og mulig det var taktisk tabbe. Det er grisete med 2 forskjellige bølgesystemer med ca 40 graders forskjell. 

2P'en får jaggu jobbe. Manuell styring ville sikkert vært bedre, men det får bli en dag med godvær. Her sitter jeg inne!

Edit 2. Det hjalp veldig å sette responsen til "Fritid" Da ratter den ikke så mye 

Redigert av Lanber (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...