Jump to content

Edit History

TideRace

TideRace

baatsman skrev for 7 timer siden:

Husk på Bav 39 var std 40 hk, men mange er levert med 55 HK. 2,2 liter Volvo fra Perkins/kubota.

Både Bavaria 39 og 40 er flotte kandidater med rett motor. Men så vidt jeg ser på bilder har nyere versjoner av disse stort sett byssa på langs på styrbord side, altså ikke u-bysse? Eller er det bare jeg som ikke har sett nok bilder?

Vi begynner å sirkle oss inn:  Nyere båt, 38-40 fot, u-bysse, en stor akterkabin, stort toalettrom med dusjhjørne akter,  to ratt både for oversikt og romslig cockpit, cockpit-telt, motor på 40 hk eller mer, rullestorseil eller lazybag .. ja takk begge deler...

Så kommer varme, størrelse på varmtvannstank (20 liter er pinglete greier..) navi-anlegg, ladesystem, vindmølle,, batterityper (bly/lithium),  altså alt det utstyret som alle har i mer eller mindre grad, men hvor forskjellene kan være store...

TideRace

TideRace

baatsman skrev for 6 timer siden:

Husk på Bav 39 var std 40 hk, men mange er levert med 55 HK. 2,2 liter Volvo fra Perkins/kubota.

Både Bavaria 39 og 40 er flotte kandidater med rett motor. Men så vidt jeg ser på bilder har nyere versjoner av disse stort sett byssa på langs på styrbord side, altså ikke u-bysse? Eller er det bare jeg som ikke har sett nok bilder?

Vi begynner å sirkle oss inn:  Nyere båt, 38-40 fot, u-bysse, en stor akterkabin, stort toalettrom med dusjhjørne akter,  to ratt både for oversikt og romslig cockpit, cockpit-telt, motor på 40 hk eller mer, rullestorseil eller lazybag .. ja takk begge deler...

Så kommer varme, størrelse på varmtvannstank (20 liter er pinglete greier..) navi-anlegg, ladesystem, vindmølle,, batterityper (bly/lithium),  altså alt det utstyret som alle har i mer eller mindre grad, men hvor forskjellene kan være store.

• Create New...