TideRace
Bergen skrev 41 minutter siden:Dette høres jo ut som en drømmebåt for de fleste :-)
.....
Men nå er det ut å se på båter og være med å seile slik dere gjør som er det riktige. Lykke til
Jo, vi er nok ute etter "drømmebåten" ;) Etter å ha hatt større båter i ca 25-30 år er vi bevisst hvilke løsninger vi vil trives med.
Mulig den blir vanskelig å finne, men nå har vi tiden fram til våren både med å selge den vi har og se etter ny.
Hittil har jeg bare studert bilder og løsninger på endel kandidater og synes fremdeles Jeanneau 39i har mye av det vi ser etter. I tillegg kan denne ligge innenfor prisrammen. Men utvalget kan sikkert forandre seg når vi får øynene opp for flere båttyper og hva de kan by på. Som du skriver er elektronikk, varmtvannsberedere, solcellepaneler, batterier, osv, bare å skifte. Dette er ting jeg har skrudd inn og ut av båter i årevis, så en 20-liters varmtvannsbereder eller liten batterikapasitet er selvsagt ikke avgjørende for å avslå et ellers spennende kjøp.
Jeg setter stor pris på generøse tilbud om å få være med i noen forskjellige båter, og tilbudet fra Vindøyet i Holmestrand høres også spennende. Jeg holder til mellom Tønsberg og Sandefjord, så veien dit er heller ikke lang :)