Jump to content

Edit History

Gunga Din

Gunga Din

.

Gunga Din

Gunga Din

Krimart skrev for 9 timer siden:

De vanlige reglene om å ikke hindre båter med begrenset manøvreringsevne og dypgående kjenner jeg selvsagt til, men det gjelder vel ikke all «øvrig trafikk». 

Dere kan fortsette krangle om svenske særregler...........

jeg fortsetter med de Internasjonelle

Krimart, enn en gang les dem.........

Alla paragrafer gjeller samtidlig, dersom det ikke uttrykkelig fremgår noe annet !

(19d kan vare eksempel på det, (gjeller ved tåke, altså rein radarnavigasjon) begge båter har vikeplikt, til tros for att man på radarskjermen, kan se att det ene er enn SB og den andre BB båt.)

les nu 9a.......står ikke noe begrenset evne att manøvrere eller dypgående båter......du skall holde deg på SB side i leden (høyre trafikk)

(regelen gir også åpning for att ett større fartøy kan tvinges å gå i midten, pga eks. dypgående)

du bryter også flere andre regler som står i begynnelsen om ansvar, sjømannskap, fare for sammenstøt. Dersom du ligger å krysser på BB-siden i en led..........

Gunga Din

Gunga Din

Krimart skrev for 9 timer siden:

De vanlige reglene om å ikke hindre båter med begrenset manøvreringsevne og dypgående kjenner jeg selvsagt til, men det gjelder vel ikke all «øvrig trafikk». 

Dere kan fortsette krangle om svenske særregler...........

jeg fortsetter med de Internasjonelle

Krimart, enn en gang les dem.........

Alla paragrafer gjeller samtidlig, dersom det ikke uttrykkelig fremgår noe annet !

(19d kan vare eksempel på det, (gjeller ved tåke, altså rein radarnavigasjon) begge båter har vikeplikt, til tros for att man på radarskjermen,

kan se att det ene er enn SB og den andre BB båt.)

les nu 9a.......står ikke noe begrenset evne att manøvrere eller dypgående båter......du skall holde deg på SB side i leden (høyre trafikk)

(regelen gir også åpning for att ett større fartøy kan tvinges å gå i midten, pga eks. dypgående)

du bryter også flere andre regler som står i begynnelsen om ansvar, sjømannskap, fare for sammenstøt. Dersom du ligger å krysser på BB-siden i en led..........

• Create New...