Jump to content

Edit History

TideRace

TideRace

Ben Sin skrev for 2 timer siden:

Hvordan går jakten? 

Følger med på Finn.no jeg også, selv om jeg ikke burde..... Veldig lite båter i det segmentet (40'ish) du er i for tiden...

Det har du rett i, det har ikke vært så mange aktuelle kandidater. Vi har sett på flere båter, ikke minst etter tips og råd herfra, men ikke alt har vært slik vi ønsker eller innfridd kravspec'en til utstyr og tilstand. 

Hadde egentlig tenkt å vente med å oppdatere tråden til jeg kommer hjem (er på ferie), men siden du spør kan jeg vel røpe at vi har kjøpt båt (!!), men ikke overtatt enda. Det dukket opp en Bavaria 40 Cruiser 2012 modell for oss noen dager før ferien som har mye av det vi ønsker. Det blir noen få oppgraderinger, men det er "innafor". Båten har rullestorseil, fokk og ubetydelig brukt gennaker. Volvo D2- 40 hk motor, ca 600 timer. Baugpropell, el-vinsjer med kjetting foran/bak, navi, autopilot, m.m. Synes også cockpit er stor, ryddig og bra til å være cruiser-klasse.

Dette er videre det nye skroget med stor nedfellbar port bak. Så ut fra hva vi ønsket oss håper vi dette innfrir!

Vi henter den forhåpentligvis innen et par uker så snart vi er tilbake, hvor henteturen blir ca 1 dags seiling forutsatt at det er vind ;)  

Regner med at denne tråden fortsetter med flere spørsmål når jeg får litt mer oversikt, hva vi ønsker oppgradert, m.m. 

Jeg er som nevnt på ferie enda og har ikke bilder, men legger til et som er sakset av samme type båt  fra Google.

Vi seiles!

292659.jpg

TideRace

TideRace

Ben Sin skrev 15 minutter siden:

Hvordan går jakten? 

Følger med på Finn.no jeg også, selv om jeg ikke burde..... Veldig lite båter i det segmentet (40'ish) du er i for tiden...

Det har du rett i, det har ikke vært så mange aktuelle kandidater. Vi har sett på flere båter, ikke minst etter tips og råd herfra, men ikke alt har vært slik vi ønsker eller innfridd kravspec'en til utstyr og tilstand. 

Hadde egentlig tenkt å vente med å oppgradere tråden til jeg kommer hjem (er på ferie), men siden du spør kan jeg vel røpe at vi har kjøpt båt (!!), men ikke overtatt enda. Det dukket opp en Bavaria 40 Cruiser 2012 modell for oss noen dager før ferien som har mye av det vi ønsker. Det blir noen få oppgraderinger, men det er "innafor". Båten har rullestorseil, fokk og ubetydelig brukt gennaker. Volvo D2- 40 hk motor, ca 600 timer. Baugpropell, el-vinsjer med kjetting foran/bak, navi, autopilot, m.m. Synes også cockpit er stor, ryddig og bra til å være cruiser-klasse.

Dette er videre det nye skroget med stor nedfellbar port bak. Så ut fra hva vi ønsket oss håper vi dette innfrir!

Vi henter den forhåpentligvis innen et par uker så snart vi er tilbake, hvor henteturen blir ca 1 dags seiling forutsatt at det er vind ;)  

Regner med at denne tråden fortsetter med flere spørsmål når jeg får litt mer oversikt, hva vi ønsker oppgradert, m.m. 

Jeg er som nevnt på ferie enda og har ikke bilder, men legger til et som er sakset av samme type båt  fra Google.

Vi seiles!

292659.jpg

• Create New...