Jump to content

Edit History

arnearmoa

arnearmoa

Tja, det var jo forsåvidt Racor 500 jeg spurte om...

arnearmoa skrev for 23 timer siden:

Får man ut all lufta av Racor 500 type forfilter bare med å "suge fra motoren"?

Hva risikerer man hvis man ikke får ut all lufta fra forfilteret?

Og jeg mistenker at for Racor 500, så er svarene de som jeg har fått, dvs.

- Nei, man får ikke ut all lufta hvis det er masse luft der når lokket på toppen skrus til.

og

- All dieselen må gjennom den delen av filteret som er nedenfor lufta, dvs. større hastighet gjennom filterduken.

Hvis begge disse svarene er feil, og det ikke er andre "farer" ved å ha masse luft der, så trenger jeg jo ikke å fylle opp før lokket strammes, hverken med flaske/kanne eller en ettermontert pumpe oppstrøms filteret.

Men foreløpig tror jeg Racor'en bør fylles helt før lokket strammes, ja.  Og da har jeg lyst til å kunne fylle med pumpe fra tanken i tilfelle flaska/kanna er tom og jeg driver rundt uti havet..... Vil forsåvidt helst slippe å ha en flaske/kanne også, selvfølgelig.

arnearmoa

arnearmoa

Tja, det var jo forsåvidt Racor 500 jeg spurte om...

arnearmoa skrev for 22 timer siden:

Får man ut all lufta av Racor 500 type forfilter bare med å "suge fra motoren"?

Hva risikerer man hvis man ikke får ut all lufta fra forfilteret?

Og jeg mistenker at for Racor 500, så er svarene de jeg som jeg har fått, dvs.

- Nei, man får ikke ut all lufta hvis det er masse luft der når lokket på toppen skrus til.

og

- All dieselen må gjennom den delen av filteret som er nedenfor lufta, dvs. større hastighet gjennom filterduken.

Hvis begge disse svarene er feil, og det ikke er andre "farer" ved å ha masse luft der, så trenger jeg jo ikke å fylle opp før lokket strammes, hverken med flaske/kanne eller en ettermontert pumpe oppstrøms filteret.

Men foreløpig tror jeg Racor'en bør fylles helt før lokket strammes, ja.  Og da har jeg lyst til å kunne fylle med pumpe fra tanken i tilfelle flaska/kanna er tom og jeg driver rundt uti havet..... Vil forsåvidt helst slippe å ha en flaske/kanne også, selvfølgelig.

• Create New...