Maika Svart 19.August.2019 Link til dette innlegget Svart 19.August.2019 Jeg har ikke giddet å montere en egen lett tilgjengelig bryter til senderen, så for å slå den av må jeg inn i det tekniske rommet og slå av bryteren der. Hvorfor skal jeg gidde det i stedet for å bare la den stå på? (Og ja, når jeg har venner som er ute, så kan de se hvor jeg ligger, enten det er i havn eller på svai, vanligvis det siste.) Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 19.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2019 Det er vel mulig å skru av sendingen via MFD? Det er i alle fall mulig på Raymarine. Vi skrur kun på kollisjonsadvarsel når vi enten har dårlig sikt eller når vi nærmer oss åpent hav. Alarmen går for ofte (med mindre du stiller den på veldig nære) i steder som indre oslofjord, så man blir vant til det. Og det er risiko for falsk trygghet. Forsøkt oss på "kun farlige", men synes ikke den funksjonen er god nok. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 19.August.2019 Link til dette innlegget Svart 19.August.2019 Ikke noe slik integrasjon mellom min B&G plotter og sender, men som sagt kan jeg uansett ikke skjønne hvorfor jeg skal slå av senderen. Men så har jeg heller ikke tenkt på at andre blir plaget av at den står på, så hvis det virkelig er et problem så kunne jeg sikkert begynt med det. Men sikkert nok OT om dette nå, vi får heller lage en egen tråd hvis det er verdt en videre diskusjon:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.