Jump to content

Edit History

Gudrun

Gudrun

Det med å borre hull i termostaten har jeg vært med på for mange år siden. Resultatet var litt lavere temperatur på marsj men ble nesten kald når turtallet ble redusert.. Men årsaken til problemet var for liten kapasitet på kjøleren.

Løste seg først da varmeveksleren ble byttet med den som var beregnet til motoren.

Men en motor som forlot samlebåndet en gang mellom 1976 og 85 ville jeg ikke stolt helt på instrumentene ombord før det var sjekket med f.eks IR måler.

Spesielt siden du og har lavt oljetrykk. 

Er sikkert en eller annen i nærheten som har en slik du kan låne noen timer?

Et manuelt manometer for oljetrykket er og greit å sjekke med for å være helt sikker.

Gudrun

Gudrun

Det med å borre hull i termostaten har jeg vært med på for mange år siden. Resultatet var litt lavere temperatur på marsj men ble nesten kald når turtallet ble redusert.. Men årsaken til problemet var for liten kapasitet på kjøleren.

Løste seg først da varmeveksleren ble byttet med den som var beregnet til motoren.

Men en motor som forlot samlebåndet en gang mellom 1976 og 85 ville jeg ikke stolt helt på instrumentene ombord før det var sjekket med f.eks IR måler.

Er sikkert en eller annen i nærheten som har en slik du kan låne noen timer?

Gudrun

Gudrun

Det med å borre hull i termostaten har jeg vært med på for mange år siden. Årsaken var for liten kjølekapasitet. Resultatet var litt lavere temperatur på marsj men ble nesten kald når turtallet ble redusert..

Løste seg først da varmeveksleren ble byttet med den som var beregnet for motoren.

Er sikkert en eller annen i nærheten som har en slik du kan låne noen timer.

• Create New...