Jump to content

Rubbing av det sklisikre dekket

Tom J.

Recommended Posts

Hei TJ, prøv Hugos rensekrem. Det gjør underverker på dekket ditt. :wink::eek:

Du kan også prøve med poler maskin og rubbing, min erfarin er da at rubinngen bør være halvtørr før du begynner med maskinen. Hvis ikke, vil rubbingen sprute rundt med liten effekt.

Lykke til

:wink:

Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger.

Du kan prøve å bruke en litt stiv børste (eks skobørste, hundebørste, tannbørste (!)..)

til å bearbeide rubbingen / polishen ned i dekket. Da kommer du greit nedi porene.

La det virke noen minutter - og spyl av mens du bruker nevnte "redskap" til å få alt vekk

(så og si umulig å få vekk på annen måte)

Dette er litt arbeid, men resultatet blir bra.

Hei

Jeg har akkurat tatt jobben med et utrolig inngrodd dekk. Jeg kjøpte Jordans båtskrubb og en enda stivere kost som heter terrassebørste. Begge kan skrues på langt skaft. Først høytrykk, så skuring og dekket ble helt utrolig bra.

Har også skikkelig polermaskin, men å rubbe sklisikkert dekk er tungt og ikke mer effektivt enn metoden jeg skisserte først.

Det er litt jobb, men det gir resultater.

Hilsen

Øyvind

Kjøp litt av det stoffet som er beregnet for å ta gule striper i vannlinjen. Hempel har et slikt produkt. Mener det inneholder oksalsyre. Så kjøper du deg en skikkelig stiv kost, en gulvskrubb, terrassebørste eller lignende. Skrubb i vei. Nå blir det hvitt, rent, men matt. La det være matt. Da er det heller ikke glatt. Voksing her lager bare problemer. Hvis du absolutt vil ha det blankt igjen, bruker du gulvpolish (for vinylbelegg). Da blir det blankt - og glatt. Ditt valg.

Lotus

Voksing her lager bare problemer.

Dersom man har et skikkelig antisklimønster, så skal det ikke bli problemer om man har et lag voks over det, men ikke la det ligge igjenn små klumper av voks, da kan du få problemer.

Ellers så vil jo for eksempel en helt ny båt ha voks på sklimønsteret når den kommer ut av formen, men den er vel ikke så mye glattert enn en brukt båt.

• 10 år senere...

Jeg gjorde akkuratt tilsvarende jobb på min seilbåt. Jeg var usikker selv og forhørte meg litt rundt. Jeg valgte å prøve to ulike alternativ hvor av begge ga et bra resultat.

Alternativ 1: Seajet båtrens. Kjøp en hard kost eller gjerne en skikkelig grov svamp. Og bruk tiden det tar. Hvitt ble det i hvertfall.

Alternativ 2: Vannlinjerens fra f eks Seajet(inneholder bla saltsyre) Sprut på og la det virke noen minutter før du går på med børste eller grov svamp og jobber det litt rundt. Bruk gummihansker

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...