Tom J. Startet 28.Mai.2003 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2003 Hei ! Dekket på båten er grå-gul. Skulle vært gul. Jeg har prøvd å rubbe for hånd, men klarer ikke å få rubbet skikkelig ned i "porene" på dekket. Er det noen som har tips på hvordan dette kan gjøres for å få et bra resultat ? Vil det hjelpe med en skikkelig polermaskin ? Takker for alle svar. Mvh Tom J. Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Roger Svart 28.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2003 Hei TJ, prøv Hugos rensekrem. Det gjør underverker på dekket ditt. Du kan også prøve med poler maskin og rubbing, min erfarin er da at rubinngen bør være halvtørr før du begynner med maskinen. Hvis ikke, vil rubbingen sprute rundt med liten effekt. Lykke til Sitér dette innlegget Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
Lijanka Svart 28.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2003 Du kan prøve å bruke en litt stiv børste (eks skobørste, hundebørste, tannbørste (!)..) til å bearbeide rubbingen / polishen ned i dekket. Da kommer du greit nedi porene. La det virke noen minutter - og spyl av mens du bruker nevnte "redskap" til å få alt vekk (så og si umulig å få vekk på annen måte) Dette er litt arbeid, men resultatet blir bra. Sitér dette innlegget Link to post
H.H Svart 28.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2003 Dersom du skal bruke maskin, så kan du prøve med skumgummitalerken med trekk utenpå. Da kan du trykke litt, og det skulle være mulig å komme ned i bunnen. (Ville brukt lit lavt turtal) Sitér dette innlegget Link to post
bris Svart 28.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2003 Hei Jeg har akkurat tatt jobben med et utrolig inngrodd dekk. Jeg kjøpte Jordans båtskrubb og en enda stivere kost som heter terrassebørste. Begge kan skrues på langt skaft. Først høytrykk, så skuring og dekket ble helt utrolig bra. Har også skikkelig polermaskin, men å rubbe sklisikkert dekk er tungt og ikke mer effektivt enn metoden jeg skisserte først. Det er litt jobb, men det gir resultater. Hilsen Øyvind Sitér dette innlegget Link to post
Guest jko Svart 28.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2003 Hva med å prøve den nye terrasse vaskeren til kercher høytrykkspyler, tror denne kan gjøre en bra jobb i kominasjon med rubbing Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 28.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2003 Kjøp litt av det stoffet som er beregnet for å ta gule striper i vannlinjen. Hempel har et slikt produkt. Mener det inneholder oksalsyre. Så kjøper du deg en skikkelig stiv kost, en gulvskrubb, terrassebørste eller lignende. Skrubb i vei. Nå blir det hvitt, rent, men matt. La det være matt. Da er det heller ikke glatt. Voksing her lager bare problemer. Hvis du absolutt vil ha det blankt igjen, bruker du gulvpolish (for vinylbelegg). Da blir det blankt - og glatt. Ditt valg. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
H.H Svart 29.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2003 Voksing her lager bare problemer.Dersom man har et skikkelig antisklimønster, så skal det ikke bli problemer om man har et lag voks over det, men ikke la det ligge igjenn små klumper av voks, da kan du få problemer. Ellers så vil jo for eksempel en helt ny båt ha voks på sklimønsteret når den kommer ut av formen, men den er vel ikke så mye glattert enn en brukt båt. Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 10.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 Jeg gjorde akkuratt tilsvarende jobb på min seilbåt. Jeg var usikker selv og forhørte meg litt rundt. Jeg valgte å prøve to ulike alternativ hvor av begge ga et bra resultat. Alternativ 1: Seajet båtrens. Kjøp en hard kost eller gjerne en skikkelig grov svamp. Og bruk tiden det tar. Hvitt ble det i hvertfall. Alternativ 2: Vannlinjerens fra f eks Seajet(inneholder bla saltsyre) Sprut på og la det virke noen minutter før du går på med børste eller grov svamp og jobber det litt rundt. Bruk gummihansker Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 10.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 Jeg har alltid vokset dekk etter at det har blitt rengjort. Kan ikke si at det ble spesielt glatt da det har antisklimønster. Har erfart at uten vosing og følgelig matt dekk, blir dette mye fortere skittent og mye vanskeligere og få bort flekker o.l.Matt gelcoat har en lei tendens til å suge til seg skitt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.