RasmusR Startet 20.August.2019 Link til dette innlegget Startet 20.August.2019 Hei! Har insett at det blir en stund til jeg kan innta boligmarkedet, men ønsker ikke å kaste penger ut av vinduet på dyr leie. Tenker derfor å kjøpe en båt med hennsikt om å flytte inn i den. Ønsker også å lære meg å seile, så da slår jeg to fluer i en smekk! Kan ingenting om båt, eller var jeg burde se etter. Noen med litt erfaring der ute som har noen gode råd til hvor jeg burde starte? Planen er å flytte inn i April 2020. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 20.August.2019 Link til dette innlegget Svart 20.August.2019 Du kan jo starte med og finne deg en båtplass hvor det er tilgang på det du trenger og hvor det er hensiktsmessig å bo. Uten en fornuftig båtplass gjør du ingenting med båt. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.August.2019 Link til dette innlegget Svart 20.August.2019 (redigert) Velkommen som medlem! Det er fint å bo i båt. ? dyrt kan det også bli. 5-6 ganger i året er det folk som spør om dette. Inntil du får svar, anbefales å bruke søkefunksjonen i forumet. Det er skrevet veldig mye om det.. men man hører skjelden fra de som startet tråden. Så om du tenker seriøst på det, skriv mere om hvor du tenker å bo, by etc. Budsjett, krav du stiller til fasiliteter ombord. Og ikke minst, hvor høy du er, mtp båtvalg. -tror jeg har svart så mange ganger på slike tråder, at jeg dessverre ikke umiddelbart skriver mere ?? Redigert 20.August.2019 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RasmusR Svart 21.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2019 Hei, Og takk for svar! Har så vidt begynt å se etter båtplass i Oslo, er det mulig å få tilegnet plass før jeg evt eier båten? Tenker å bo i Oslo, men gjør ingenting om det blir litt utenfor så lenge jeg kan pendle! Budsjettet ligger vell på rundt 200.000kr, men jeg er usikker på hvilken fasiliteter jeg kan forvente. Jeg er 178, så trenger heldigvis ikke bøye meg for mye ned. Har sett på en båt som har både dusj, og bad :) Er dette f. eks et godt kjøp? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=154753571 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.