Jump to content

Edit History

jerognal

jerognal

Stadig like forundret over folk som kjøper nytt og bruker formuer på service enten det er bil eller båt. Heller pent brukt uten garanti og ta service sjøl. Du kan kjøpe bedre olje for halve prisen av det verkstedene tar. Har egentlig aldri skjønt vitsen med nytt. En 10 år gammel påhengs som er godt vedlikeholdt er å foretrekke spør du meg. Og garantiene som det opereres med er jo ikke vatten verdt. (F.eks. at nå Yamaha forlanger at motoren skal flushes med ferskvann hver gang den har vert brukt).

Kan jo nevne Junior sin Yamaha motorsykkel. Yamalube-olje påkrevd. Vanvittig treig giring. Byttet til Valvoline Racing motorsykkelolje. Null skraping i girene. Men Yamaha sin garanti er brutt! Orginale Dunlop-dekk var det risting og spinning med i lange baner. Bytta til anbefalte Metzler-dekk. Sykkelen ble som ny! Nei gir ikke mye for orginale ranere....dette er butikk og penger det er snakk om. Melke mest mulig utav kundene.

Enten det er båtmotor, motorsykkel eller bil: Verkstedene gir deg den oljen de tjener mest pæng på. Og kobler det mot garanti. Bare å styre unna orginal-verstedene...

En motor som forlanges inn på service for 5-10K hvert år hadde eg iallefall aldri kjøpt.

jerognal

jerognal

Stadig like forundret over folk som kjøper nytt og bruker formuer på service enten det er bil eller båt. Heller pent brukt uten garanti og ta service sjøl. Du kan kjøpe bedre olje for halve prisen av det verkstedene tar. Har egentlig aldri skjønt vitsen med nytt. En 10 år gammel påhengs som er godt vedlikeholdt er å foretrekke spør du meg. Og garantiene som det opereres med er jo ikke vatten verdt. (F.eks. at nå Yamaha forlanger at motoren skal flushes med ferskvann hver gang den har vert brukt).

En motor som forlanges inn på service for 5-10K hvert år hadde eg iallefall aldri kjøpt.

• Create New...