Jump to content

Høstens prosjekt

Djoniba

Recommended Posts

Fikk en 22 fots robåt gratis. Bygget i Strandebarm i 1965. Vet ikke om det er en Strandebarmer. Den har akterspeil, så jeg planlegger en liten påhengsmotor (4-5 hester med lang stamme).

Et par sprekker i den ene planken som må tettes, ellers skrape og pusse, lakke utside og olje innsiden skikkelig. 

Planlegger å male ripe, dørkplater (tiljer?), tofter, bakspeil og årer enten grønn eller hvit (med Shipolin). 

Ser lakken ramler av i store flak. Tyder på dårlig grunnarbeid når den ble lakket (festet ikke skikkelig i treet). Båten må stå ute under presenning. Bør jeg begynne med å lakke eller kan jeg ta innsiden først?

Må også bytte ut noe jernsøm som har rustet .A3DAD85E-D2BA-47F6-9508-8A7BB16DED06.jpeg.78590aa7b1fb80da81faffea30e3e613.jpegimage.jpg.bf31ff89e33555abbb5ecb34cebace8b.jpgimage.jpg.ce563ef13e77a323d0392fec4b68074d.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...