Jump to content

Edit History

Grand Banks jr

Grand Banks jr

@Hulda, hvordan virker vannutskillere? Hvordan separerer de bensin og vann? Er det kun ved at vann er tyngre enn bensin, eller er det noe annet de gjør?

Hvis det bare er tyngde, så tenker jeg at det er så lav flow til min motor at vannet burde legge seg nederst i glasset. Men hvis det skilles på annen måte så er det jo forskjell på filterne. 

På min gamle Nidelv 24 så mener jeg å huske at det bare var et "vannglass" snudd opp ned som var vannutskiller. Når dieselen kom inn i glasset så fløt den igjennom, men vannet falt til bunnen. Men det er kanskje noe annet som skjer i tillegg? (Tror ikke det var returrør på den gamle dieselmotoren. Kun sugerør., og dermed veldig lav flow.)

Grand Banks jr

Grand Banks jr

@Hulda, hvordan virker vannutskillere? Hvordan separerer de bensin og vann? Er det kun ved at vann er tyngre enn bensin, eller er det noe annet de gjør?

Hvis det bare er tyngde, så tenker jeg at det er så lav flow til min motor at vannet burde legge seg nederst i glasset. Men hvis det skilles på annen måte så er det jo forskjell på filterne. 

På min gamle Nidelv 24 så mener jeg å huske at det bare var et "vannglass" snudd opp ned som var vannutskiller. Når dieselen kom inn i glasset så fløt den igjennom, men vannet falt til bunnen. Men det er kanskje noe annet som skjer i tillegg?

• Create New...