Moon72 Startet 21.August.2019 Del på Facebook Startet 21.August.2019 Hei, Jeg vurderer å sette inn en ekspansjonstank i fersvannsystemet for å få en litt jevnere trykk og at pumpen ikke trenger å starte for hver liten skvett jeg tapper. Er det noen som har erfaring med slikt? Har det noe for seg med en 1 liters tank? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.August.2019 Del på Facebook Svart 21.August.2019 Veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 21.August.2019 Del på Facebook Svart 21.August.2019 (redigert) Jeg har hatt med og uten. Kan ikke sammenliknes. Trykktank er best. Vannet kommer umiddelbart når kran åpnes, og trykket er nesten likt uansett. I tillegg går pumpen sjeldnere, og jeg kan skru av strømmen og fremdeles ha vann i kranen når jeg må skylle noe jeg glemte eller vaske hendene en siste gang før jeg forlater båten. Ps: vet ikke størrelsen på min trykktank. Kan tenke meg 1-2 liter et sted. Redigert 21.August.2019 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
NilsPils Svart 21.August.2019 Del på Facebook Svart 21.August.2019 Bra erfaring her også. Min er på 5 liter (!) - Den bør plasseres ikke for langt fra pumpa. - Jeg synes 1 liter høres litt lite ut (?), men mye bedre en ingenting. - Monteres slik at tilkobling er i bunnen. Viktig. - Unngå blæreakkumulator. Blæra ryker før eller senere (gjerne før) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
ebonita Svart 21.August.2019 Del på Facebook Svart 21.August.2019 (redigert) Har varvtals-styrd Jabsco-ParMax pump i kombination med 'luftbläre-accumulator' enligt bild (som tyvärr har fallit på sidan vid import till BP). Fungerar förträffligt och tyst, och med jämt flöde från minsta till största uttag. Har inte haft något problem med gummibläran. Har väl haft accumulatorn i 10 år vid det här laget. Redigert 21.August.2019 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 21.August.2019 Del på Facebook Svart 21.August.2019 Om en tapper av trykk tank uten blære og pumpa ikkje går blir det vel ei vakuum lomme i tanken? Må vel bli større og større etter hvert vel ? Eller jevner det seg ut. ? Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
alidal Svart 14.Mai.2020 Del på Facebook Svart 14.Mai.2020 Løfter denne.. Har en 8 liter luftblære-akkumulator... Har nettopp renset vannsystemet med klor så vanntank er helt ren. Gjorde dette for 2 dager siden og da var vannet helt rent.. Pumpet litt mer luft i akkumulator i dag og når jeg da startet vannpumpen igjen var vannet helt svart! Noen som har vært borti at gummiblæren er blitt så dårlig at den "lekker" farge/gummi? Tanken er ca 8 år gammel og av typen som blir brukt i vannvarme i gulv.. Skal snakke med VVS-forhandler som solgte meg denne i morgen, men interessant å høre om noen har vært borti lignende. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 15.Mai.2020 Del på Facebook Svart 15.Mai.2020 Det var gummiblæren som var begynt å gå i oppløsning etter 8 år. Har nå byttet til en som er beregnet på drikkevann og alt OK! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.