finnarne
En stund siden siste oppdatering her, ser jeg. Etter at vi fikk inn nye madrasser i 2020, ble det ett par overnattinger, før båten kom på land og ble pakket inn. På listen over ting som måtte gjøres, så var det ett par ting som gjorde at båten måtte på land.
- bytte av membran
- Bytte av gjennomføringer, samt montere en ny.
Strengt tatt så kunne de gjennomføringene som stod i båten blitt byttet med båten på vannet, måtte bare ha lastet båten litt kreativt for å holde de over vann mens tetningsmidler tørket. Men jeg vill ha en ny gjennomføring for å kunne pumpe ut innholdet i Dometic'en rett i sjøen. Det kommer nok stuss for å tømme over dekk etterhvert også, men førsteprioritet var å kunne tømme den under gange. Det er vel cirka 10 liters tank på den doen, så det er begrenset hvor lenge den holder, selv for oss to.
Membran og gjennomføringer ble fikset på våren 2021, og båten ble stoffet, og var nesten klar før sjøsetting, da jeg oppdaget en sprekk på den ene siden av roret.
Roret ble demontert og tatt med hjem.
Roret ble slipt ned rundt sprekken, så ble det lagt på duk og epoksy, og til slutt sparklet litt. Det er noen som har fikset på roret før, så det blir aldri rett ved å fikse mere på det, men tror ikke det ble mere skjevt. Sprekken var på begge sider, så det ble fikset på begge sider.
Men ellers ble fjoråret en begredelig sesong, sånn når det gjelder båtbruk. Jeg hadde lenge utsatt å bestille vinduer til huset , samt å etterisolere den siste store veggen. Så det var ikke noe å skryte av når det gjelder båtbruk i fjor.
I år derimot, så skulle båten brukes....