Jump to content

Mercruiser 3,7L 170hk med litt gass/gear problem

Mortenliereng

Recommended Posts

Har en draco med mercruiser 3,7L 170hk  den heter vel 470,opp lever at den har blitt litt rar når jeg skal ha den I gir fremover,gass hendel går litt lenger fremover en tidligere sånn at den ruser opp motoren litt Før den går I gir og da smeller den I gir og skyter  fart fremover,sånn er det ikke når jeg skal ha den I gir bak over,da går den fint I gir og jeg kan begynne å gi gass bakover som normalt,drevet har Vært på overhaling og gir/gass wire er byttet,dette ble etter at båten ikke  har Vært brukt på 14 dager,kan det Vært at gir vaier må justeres litt,eller kan det Være at det har blitt litt treghet bare pga lite brukt den siste tiden? Har Vært kjempe bra frem til nå,skjer ikke hele tiden, men virker som at den skal justeres slik at den treffer gir posisjonen Før den begynner  og gi gass,noen med erfaring rundt dettd

Redigert av Mortenliereng (see edit history)

Ble anbefalt å prøve å  løsne det med å bare bruke den I første omgang med  en del veksling frem og bakover,andre sier at jeg skal ta gir vaier fra kontroll  boks mot killswitsh plate å skru den litt utover dvs forlenge den på en måte slik at den går I gir Før den  begynner å gi gass,andre sier at det er vaier fra motor ned til drev som må forlenges litt dvs skru den noen runder utover,jeg synes det hele er litt rart siden det har  Vært perfekt hele sommeren,nye vaiere kan vel kanskje strekke seg litt,håpet  på treghet siden bakover går helt bra

Nyinstallerte wirer kan ha noen bøyer her og der som strekkes ut etter hvert. Derfor er det ikke uvanlig at de må justeres etter ganske kort tid (kanskje også flere ganger). Det er nok, som du skriver, gear-wiren som må strammes, slik at den kobler inn forover før spaken kommer så langt at gassen blir påvirket. Hvilken ende du strammer bør ikke ha noen betydning.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...