Mortenliereng Startet 23.August.2019 Link til dette innlegget Startet 23.August.2019 (redigert) Har en draco med mercruiser 3,7L 170hk den heter vel 470,opp lever at den har blitt litt rar når jeg skal ha den I gir fremover,gass hendel går litt lenger fremover en tidligere sånn at den ruser opp motoren litt Før den går I gir og da smeller den I gir og skyter fart fremover,sånn er det ikke når jeg skal ha den I gir bak over,da går den fint I gir og jeg kan begynne å gi gass bakover som normalt,drevet har Vært på overhaling og gir/gass wire er byttet,dette ble etter at båten ikke har Vært brukt på 14 dager,kan det Vært at gir vaier må justeres litt,eller kan det Være at det har blitt litt treghet bare pga lite brukt den siste tiden? Har Vært kjempe bra frem til nå,skjer ikke hele tiden, men virker som at den skal justeres slik at den treffer gir posisjonen Før den begynner og gi gass,noen med erfaring rundt dettd Redigert 23.August.2019 av Mortenliereng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mortenliereng Svart 23.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2019 Ble anbefalt å prøve å løsne det med å bare bruke den I første omgang med en del veksling frem og bakover,andre sier at jeg skal ta gir vaier fra kontroll boks mot killswitsh plate å skru den litt utover dvs forlenge den på en måte slik at den går I gir Før den begynner å gi gass,andre sier at det er vaier fra motor ned til drev som må forlenges litt dvs skru den noen runder utover,jeg synes det hele er litt rart siden det har Vært perfekt hele sommeren,nye vaiere kan vel kanskje strekke seg litt,håpet på treghet siden bakover går helt bra Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 23.August.2019 Link til dette innlegget Svart 23.August.2019 Nyinstallerte wirer kan ha noen bøyer her og der som strekkes ut etter hvert. Derfor er det ikke uvanlig at de må justeres etter ganske kort tid (kanskje også flere ganger). Det er nok, som du skriver, gear-wiren som må strammes, slik at den kobler inn forover før spaken kommer så langt at gassen blir påvirket. Hvilken ende du strammer bør ikke ha noen betydning. Sitér dette innlegget Link to post
Mortenliereng Svart 24.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 Mener du da at jeg skal ta av wire og skru den inn litt på lengden, eller skru den ut over å gjøre den litt lenger,jeg er ikke helt sikker på om gear wire drar eller dytter wire når den skal I gear fremover Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 24.August.2019 Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 Hvordan justeringen er utformet aner jeg ikke. Ei heller hvilken vei som er framover og bakover(). Men om det ikke er direkte synlig, er det jo bare å prøve seg fram. Sitér dette innlegget Link to post
Mortenliereng Svart 24.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 Jepp enig, er bare det at gear wire går til plata med killswitsh først fra spaken, og fra killswitsh plata til drevet så for at det ikke skal bli feil med det lille tennings utslaget så bør jeg vel justere riktig wire Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.