Jump to content

Edit History

Hakkannen

Hakkannen

Shore skrev 45 minutter siden:

Nei, kan ikke tre noe, uansett tykkelse bak panelene, de er stort sett tett på glassfiberen.

Hvis panelene er tett på glassfiberen vil de få det trangt om du isolerer. Isolerer du får skrogsidene mindre radius, og du må høyst sannsynlig tilpasse de gamle panelene på nytt for å få det pent. Vanligvis applauderer jeg etterisolering (har gjort det selv, og merker positiv forskjell), men så lenge innredningen din er såpass spesiell og du ønsker å beholde denne kan det være greit å være klar over at det kommer til å bli litt jobb. Hvordan tenker du panelene skal festes til isolasjonen? Jeg tror det blir en mer omfattende jobb enn for andre som har heldekkende paneler, der holder det som regel bare med å ta av litt i enden av panelet for at det skal passe oppå isolasjonen, eventuelt kle isolasjonen med skrogtrekk. Men skal du bruke båten mye under kjøligere forhold vil du merke forskjellen, det blir betraktelig lunere ombord.

Hakkannen

Hakkannen

Shore skrev 40 minutter siden:

Nei, kan ikke tre noe, uansett tykkelse bak panelene, de er stort sett tett på glassfiberen.

Hvis panelene er tett på glassfiberen vil de få det trangt om du isolerer. Isolerer du får skrogsidene mindre radius, og du må høyst sannsynlig tilpasse de gamle panelene på nytt for å få det pent. Vanligvis applauderer jeg etterisolering (har gjort det selv, og merker positiv forskjell), men så lenge innredningen din er såpass spesiell og du ønsker å beholde denne kan det være greit å være klar over at det kommer til å bli litt av en jobb. En større jobb enn for andre som har heldekkende paneler, der holder det som regel bare med å ta av litt i enden av panelet for at det skal passe oppå isolasjonen, eventuelt kle isolasjonen med skrogtrekk.

• Create New...