Oldgig Startet 24.August.2019 Del på Facebook Startet 24.August.2019 Begge boltene som fester sylinderen til trimflapsene brakk av. Fikk ikke tak i de hos den lokale båtdele forhandleren så bestilte på nett. Rustfrie 1/4-20x3/4“ til bennett trimflaps. Vet ikke hvilke materiale flapsene er av, men håper noen kan vet, og om jeg kan bruke disse rustfrie skruene. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 24.August.2019 Del på Facebook Svart 24.August.2019 Selve plata er så langt jeg vet syrefast Stål. Blir normalt montert med skruer av A 4 kvalitet syrefast. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Oldgig Svart 24.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2019 Ser boltene er : Stainless Steel 18-8, Bright Finish, Machine Thread. Er det håp om å ha noen flaps igjen når jeg tar den opp;)? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 24.August.2019 Del på Facebook Svart 24.August.2019 (redigert) Da er nok ikke boltene du ha kjøpt å se på som det vi på folkemunne omtaler som "syrefast stål" typisk 18-12-3 aka 316 eller A4, men derimot AISI 304 / A2 De vil vare en god stund... Har du planer om å dekke de med bunnstoff? Redigert 24.August.2019 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 24.August.2019 Del på Facebook Svart 24.August.2019 Har du båtplass i "ælva" så hadde jeg ikke vært særlig bekymra.. Sitér dette innlegget Link to post
Oldgig Svart 24.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2019 dieselfan skrev 5 minutter siden: Da er nok ikke boltene du ha kjøpt å se på som det vi på folkemunne omtaler som "syrefast stål" typisk 18-12-3 aka 316 eller A4, men derimot AISI 304 / A2 De vil vare en god stund... Har du planer om å dekke de med bunnstoff? Nei hadde ikke tenkt til det, men mer pga at jeg ikke har tenkt på det. Er det anbefalt? Har den i sjøen, og er ikke boltene jeg er bekymret for i utgangspunktet for de er lette å bytte er mer flapsen, at ikke den forsvinner pga at jeg har valgt mer edle skruer. Men høres vel da ut som jeg ikke har så edle skruer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.