Jump to content

Edit History

Mouche

Mouche

Ventus skrev for 9 timer siden:

Ironisk; en bil har MVA-fritak. En sykkel har ikke.... (en båt har snart, ikke kajakk....)

 

Jeg synes det blir feil å kalle dette ironisk da det er en ønsket utvikling fra myndighetenes side og da har man tatt i bruk det kanskje mest effektive "våpenet", den enkeltes lommebok (samt noen andre fordeler). Skal en sykkel ha fritak bør også joggesko, ski osv ha det, og hvorfor ikke frukt og grønt.

 

Men kanskje vi skal la tråden primært dreie seg om eldrift på båter?

 

Jeg syntes båten var ganske lekker, svært sosial, virket godt skrudd sammen og detaljer av god kvalitet selv om den ikke var helt ferdig enda. Hadde en hyggelig prat med produsenten som var veldig fokusert på å gjøre mest mulig i Norge og la verdiskapningen (for)bli i Norge,.

 

Var ikke med på noen prøvekjøring da flatt vann og mange mennesker på en kort tur ikke ville gi noe særlig informasjon om båtens egenskaper som sådan utover det man så. En ting som var interessant var at båten med en vekt på 900 kg er grei å ta opp på henger (de hadde valgt enThysse) og at serviceutgifter på motor mm var noen kroner i året. To batterier lades på en vanlig kurs på 6-7 timer og for 20.000 kunne man sette inn et ekstra batteri og derved øke kapasiteten med 50%.

 

Ikke en båt som hverken passer alt eller alle, men absolutt en båt jeg for egen del vil vurdere for mitt bruk.

Mouche

Mouche

Ventus skrev for 9 timer siden:

Ironisk; en bil har MVA-fritak. En sykkel har ikke.... (en båt har snart, ikke kajakk....)

 

Jeg synes det blir feil å kalle dette ironisk da det er en ønsket utvikling fra myndighetenes side og da har man tatt i bruk det kanskje mest effektive "våpenet", den enkeltes lommebok (samt noen andre fordeler). Skal en sykkel ha fritak bør også joggesko, ski osv ha det, og hvorfor ikke frukt og grønt.

Men kanskje vi skal la tråden primært dreie seg om eldrift på båter?

 

Jeg syntes båten var ganske lekker, svært sosial, virket godt skrudd sammen og detaljer av god kvalitet selv om den ikke var helt ferdig enda. Hadde en hyggelig prat med produsenten som var vedig fokusert på å gjøre mest mulig i Norge og la verdiskapningen (for)bli i Norge,.

 

Var ikke med på noen prøvekjøring da flatt vann og mange mennesker på en kort tur ikke ville gi noe særlig informasjon om båtens egenskaper som sådan utover det man så. En ting som var interessant var at båten med en vekt på 900 kg er grei å ta opp på henger (de hadde valgt enThysse) og at serviceutgifter på motor mm var noen kroner i året. To batterier lades på en vanlig kurs på 6-7 timer og for 20.000 kunne man sette inn et ekstra batteri og derved øke kapasiteten med 50%.

 

Ikke en båt som hverken passer alt eller alle, men absolutt en båt jeg for egen del vil vurdere for mitt bruk.



×
×
  • Create New...